20 för att rösta!

Jag tycker det ska vara 20-21 års gräns för att få rösta. För då har man slutat skolan och kommit ut i arbetslivet och den riktiga världen och vet lite mer om vad det är det handlar om. Finns så många unga som röstar på moderaterna utan att ha en aning om vad dom står för.

Liksom alla de ungdomarna som röstade på moderaterna i förra valet, vad tänkte dom med? Sina mammors och pappors hjärnor såklart. Liksom inget har blivit lättare för de nya studenterna som ska ut i arbetslivet (Om man inte är t.ex. blondinbella och har femtio egna företag och en rik pappsi.)

Självklart så kan man ju vara insatt och veta vad det handlar om redan när man är 18, men tror iaf. att majoriteten av 18 åringarna inte är så insatta. Och om de nu ska vara 18 års gräns så ge mer utbildning om det i skolan så man vet vad man ska rösta på!

När jag fyller 21 så är det val igen och då vet jag iaf. vad jag ska rösta på - Socialdemokraterna, förståss! :D





Kommentarer
Postat av: vivi

HAHAHAH JAG HADE DISKUTION MED MICKE IGÅR!!!



Jag ägde honom.



För han grina över att han inte får någon alfakassa.



Så sa jag att det va ju det han ville. Att folk inte skulle kunna ''snylta'' :)

2008-11-27 @ 22:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0