Det gäller att tänka framåt...

Som en trollkarl aldrig avslöjar sina trick så ska en flickvän aldrig avslöja sina knep. Det har jag nu (ja, redan...) listat ut. För självklart har man vissa knep för att få som man vill, och när man väl avslöjat det knepet så kan man aldrig använda sig av det igen. Det är kanske därför som Tobbe nu mer aldrig gör som jag vill längre.. haha!

Ja, jag tror ju inte att jag äger honom och ska bestämma över honom hur han ska göra alltid men ibland måste man ta till vissa knep för att få sin vilja igenom. Inte bara med pojkvänner, utan med alla, han har säkert sina knep för att få mig att göra som han vill också.

Men som tillexempel om han är sugen på godis, och jag inte orkar gå heeela vägen till affären för att köpa det med honom, men jag heller inte vill att han ska gå själv (ger mig bara dåligt samvete) då tar jag helt enkelt till med pengaknepet och säger "Neej, vi har inte råd att köpa godis helatiden." och vips så stannar vi båda hemma utan godis.

Men om jag (som jag ofta gör) avslöjar att vi faktsikt har råd, men jag bara säger så för att jag inte vill låta honom gå själv och inte orkar följa med honom så är det lätt för honom att sticka ändå, så sitter jag där med mitt dåliga samvete eftersom han nästan alltid följer med mig när jag vill gå och handla nått, eller vad det nu kan vara.

Nu var detta ett av mina enklare knep, vill ju inte avslöja mina allra smartaste planer ifall han någon gång kikar in här och läser dom ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0