Magnus Englund - Bonde söker fru!

Japp även ett jobb som telefonförsäljare kan vara spännande. Vi ringer ju runt till Sveriges bönder och markägare och så plötsligt ringde jag till Magnus Englund. Jag har ingen aning om vem detta är och tänker inte speciellt när jag slår nummret och pressenterar mig och sedan vad jag vill sälja.

Vi säljer ju medlemskap i LRF, eller rättaresagt samdebiterade medlemskap, alltså vi ringer folk som redan är medlemmar och frågar om någon i hushållet är intresserad av att också bli medlem och då samdebitera.

När Magnus får frågan säger han att han inte kan just nu, för han har en lite konstig situation, "okeeey, wieerdooo" tänker jag och vill mest bara avsluta samtalet och börja med nästa. När han sen säger att "Personen jag vill samdebitera är ju liksom lite hemlig... jag är ju med i programmet Bonde söker fru" tycker jag inte att han är ett sånt wierdo längre.

Jag sa att det var roligt att få prata med honom och önskade honom lycka till med kärleken;) haha!

Sen när jag berättade den roliga nyheten för de andra på jobbet blev de självklart avundsjuka, självklart är det den stora drömmen hos alla oss försäljare att få ringa till en bonde i bonde söker fru, och jag fick den äran! YES!


Magnus var en trevlig man :) haha!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahah :D jag tycker de e coolt :D

2008-11-21 @ 16:45:13
Postat av: Juliaa

haha gulligt! Allt kan hända när man är telofonförsäljare, allt och INGET kanske jag ska säga.

Har själv varit det.. eftersom dom lurade oss och enbart gav och provision sa jag upp mig ganska tvärt..

2008-11-21 @ 17:02:25
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0