Hemtrevligt

hejsan, har inte kunnat uppdatera på ett tag eftersom jag haft så mycket att göra med flytten, och inte bara min egen flytt, Vivis mormor behövde hjälp med flytt av en bokhylla, iofs. var det mest Tobbe som hjälpte till, men jag var ju med!

Nu är vi iaf. här, hemma i Malmö. Känns sjukt gött, vi städar lite smått då och då, vilar lite då och då, kollar på TV, äter, tar en cigg osv. livet flyter på i våran lilla tvåa på Nobellvägen.

Vet att jag skrev att jag skulle skriva om lördagen, men orkar inte dra den mer än snabbt, vi var hos Tobbes mamma och förfestade lite, Jag, Tobbe, Martin, Johanna och Issa och efter det så drog vi till Zätas, trevlig kväll.

Igår handlade jag och Tobbe mat och nödvändigheter för 700:- det är sjukt vad saker kostar, man tänker verkligen inte på det när det är mamma som handlar.. men nu när man inte har så mycket pengar får man tänka på det helatiden, jobbigt!

Har iaf. fått upp lite gardiner, tavlor och annat fint, och framförallt tagit ner hans skit! Så nu är det mycket mer hemtrevligt här! Jag gillar det. På lördag kommer Johanna hit och innan dess ska vi iaf. försöka få packat upp allt och städat riktigt i alla rum och så.

Idag ska vi kolla efter ett billigt soffbord för det hade inte han vi hyr av (vilken människa har inte ett soffbord?) och så ska vi köpa lakan och lite annat skit. Sen är det städning av toan som är nästa projekt, inget jag längtar efter kan jag lova! fyfan!

Igår gjorde jag och Tobbe en förvånandsvärt god köttfärsås, alltså den blev riktigt god! Idag ska vi göra sparris & pasta soppa, tror det kommer bli gött det med ;)

Nu ska jag fortsätta kolla på det otroligt bra TV-programmet - VIP ;) haha.

Pusshej från en Malmötjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0