Lite av varje..

Har tänkt på en sak, varför är text TV så fult? alltså snacka om nintendo 8-bit grafik. Allt utvecklas helatiden, bättre bild, bättre ljud, grafik hit och dit men text TV består. Det är fult och det står fast vid det... undra varför?

Och en annan sak som slagit mig är för tillexempel mig, som kommer från Göteborg, jag kallar mig inte en Göteborgare, om jag skulle göra det skulle folk typ kolla snett och tänka nått i stil med "aja, wannabe" som om jag försökt vara cool för att jag är född i gbg eller nått. Jag är helt enkelt en Falkenbergare eftersom jag bott där i större delen av mitt liv. Jag bodde ju bara i  Göteborg mina två - tre första år.

Men om en utländsk, typ alban säger vi kommer till Sverige när han eller hon är tre år, då får den verkligen inte kalla sig svensk, nej för det är han inte. Varför är det så? varför är det så stor skillnad på om man kommer från en annan stad eller om man kommer från ett annat land?

funderingar alltså ;)

Jag och Tobbe har precis käkat falafel (eller stavas det med två L?) 20 spänn styck.. göööttt, dom var goa men han snålade lite med såsen måste jag säga.

Alltså kan inte tänka mig ett bättre ställe att ha våran lägenhet på. 5 minuter till jobbet, 5 minuter till stan, mindre än 10 minuter till centralen, 5 minuter till IKEA, och här, i värnhem, allt man behöver. Billig mataffär, videomix, ciggkiosk precis bredvid porten, pizzeria 200 meter bort, nära till busshållplatsen... and so on. Jag trivs här!


Johanna är en sjukt go  vän! :)


Nu ska jag slå mig ner i soffan och se på ett till avsnitt av scrubs med en annan underbar sak i denhär staden; Tobias. <3

Puss

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha har fan aldrig tänkt på det där, men fan va rätt du har me allt det där du skrev! :D



vill me flytta, men jag e på g och de e bara o hålla tummarna=)



aww va söt du e, du e också en sjuukt go vän lille sötisen:D *aw

pösssss

2008-09-10 @ 19:56:40
Postat av: vivi

aaaaaaah värnheeeeeeeem <3

2008-09-10 @ 22:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0