..en fortsättning iaf.

Sådär, nu sitter jag här med mina gooooooda frukostfrallor med ost och rostbff i.. är redo för att berätta om gårdagen med andra ord.. Hmm var ska man börja.. Johanna kom på dagen och fick mig som vanligt på party humör, men pank som man är just nu hade jag ändå nått i huvet som hindrade mig. Men Johanna, som den sötaste lilla blomma hon är praktiskt taget tvingade mig till att ta emot några cider av henne så att vi ändå skulle kunna festa ihop! (TACK FÖR DET!)

Så att så blev det, och vi började dricka först några lättöl sådär vid 4 tiden som Martin hade köpt.. solen stekte fortfarande och allt kändes perfekt, senare vid 6 tiden kom min andra pärla här på jorden Ida med sin bag in box och vi började slänga i oss lite vin också.. Efter det tog det ytterligare nån timme och då kom Johanna tillbaka efter att vart hemma och duschat. Då började vi slänga i oss lite cider och kvällen kunde ju inte bli annat än perfekt.

Sen blev det dags att spela kubb! Jag, Johanna och Ida stod för tjejernas lag medans Tobbe, Martin och Andreas stod för killarnas.. Enkel match tänkte vi allihopa tjejer och var inte alls rädda att förlora tror jag.. Det kanske vi borde vart för killarna vann ganska fort.. Eller ja, jag ska inte ge Andreas någon ära, han hoppade ju av spelet innan det var över.. Men Tobbe och Martin skötte sig bra.

Sen la vi ner spelandet och vet inte riktigt vad som hände där, vi hällde i oss vår dricka, vin, öl, cider slank ner genom våra strupar och i takt med att solen gick ner gick vårat humör upp! Tillslut var vi alla fulla och glada, och ungefär då kom även Johanna Libäck till platsen och sällskapade oss på trädgården!

Efter ett tag, några öl bongar, några pissepauser, lite choklad och tablettasker, lite sång och lite dans började det faktsikt konstigt nog (med tankepå alkoholen) kännas kallt ute, så vi flyttade in oss till tv rummet och där bjöds det på ännu mer dans. The ketshup song eller vad den heter spelades några gånger och alla tjejer dansade trots att ingen riktigt kunde movsen.

Nu skulle man kunna tro att kvällen går mot sitt slut, men fan vad fel man har då.. Nej kvällen har bara börjat, vi har ju faktsikt det allra roligaste kvar (och läskigaste) nämligen cykelturen till stället där alla i Falkenberg var bjudna, långt åt helvete var det, men kul hade man på vägen!

Ida tog mig på pakethållaren och samma sekund som jag satte mig där tappade jag kontrollen över resten av resan. Ida fick nån konstig grej för sig och blev plötsligt väldigt tävlingsinriktad, hon cyklade fort som fan och om jag inte visste bättre hade jag tippat på att det gick i 120 km/h men nånstans nära där var det! Vi svishade förbi alla andra (alla andra fattade inte att detta tydligen var en tävling) och varje sväng togs med feta sladdar i asfalten och bromsspåren efter cykeln var meterlånga! Jag var livrädd och trots att jag inte tror på Gud bad jag honom att skona mig, jag är inte redo att dö än!

Vi visste inte vägen men ändå skulle Ida absolut vara först, inte bara först heller, utan lååååångt före alla andra. Tillslut orkade hon inte mer (Konstigt då??) utan vi tog en vilopaus i nått gräs ungefär vid nya tågstationen och såg alla cykla förbi oss, jag började bli rädd, vi visste ju fortfarande inte vart vi skulle nånstans. Men Ida hade ingen lust att slänga sig på cykeln än, och hon var inte lätt att övertala, hon var inte ens lätt att avbryta, där hon satt i gröngräset och berättade om varför hon var så tävlingsinriktad, varför detta var en tävling, varför hon var tvungen att vinna den, och varför detta hade med boxningen att göra....

Jag var förvirrad och orolig men tillslut slängde hon sig på cykeln igen och jag fick springa efter henne för att hoppa på pakethållaren och sen var vi iväg igen, det gick fort som vanligt och trots att det fanns många vägar att ta litade vi båda på vår instinkt och tillslut kom vi ifatt resten av gruppen.

Tur att jag och Ida hade samma instinkt för jag tror inte hon var öppen för förslag om hon hade tänkt annorlunda än mig.

När vi kom fram till festen var det väl inte sådär super kul, men vad gör det? Vi hade ju en jätte rolig förfest och en minst lika kul cykeltur dit. Vi stannade inte allt för länge utan drog oss mot stan efter nån timme eller två? tror jag..

Påvägen till stan skulle jag mot min egen logik sätta mig bakom Ida på cykeln igen, och det borde jag inte ha gjort.. Denna gången brast det i en kurva som ännu hade grus kvar på marken sedan vinterns snö och vi ramlade ihop på marken, min hand fick ett sår som nu är varigt och mitt ben har feta blåmärken och skavsår..

Men men, det är väl inget att lipa över antar jag, vi kom in till stan och gjorde självklart ett stopp hos de kristna välvilliga själarna som ger bort gratis kakor, bullar och kaffe. Jag nöjde mig med att ta en bulle liksom de flesta andra.. alla andra utom Ida. Ida tog tag i en burk med kakor i och sprang sin väg skrattandes som en galning ner, bort från stan.

Jag kollade på, lätt road, men inte alls förvånad, detta är inget ovanligt när det gäller Ida.

Tillslut lyckades Idas samvete ändå övertala henne till att lämna tillbaka burken med kakor till de snälla Jesustroende människorna vid bordet, men först var hon såklart tvungen att ta några stycken.. ja sådär 15 stycken kanske.. När hon sen lämnade tillbaka burken slängde hon dessutom ur sig att det var inte Hon som snodde den, det var någon annan rätt så oskyldig tjej som gjorde det.. Ida var bara snäll och lämnade tillbaka den ju!

hmmmm... SEN började faktsikt kvällen lida mot sitt slut, ingen kände för att gå in på krogen så vi cyklade hem istället, denna gången var jag allt för rädd för att sätta mig bakom Ida igen, efter vurpan känndes det allt för osäkert så Tobbe fick ta mig hem den sista biten.

Väl hemma var vi alla trötta, vi satte oss vid TVn, kollade lite och tillslut var det dags att sova.

Men vilken rolig kväll! Puss och hejdå, undra hur många som orkade ta sig ner hit..


 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Taaack för igår :D sjukt kul :) Kommer bort i veckan när jag har tid! =) <3

2009-04-26 @ 21:16:26
Postat av: Johanna

Det var gött att knäppa några kalla... cider ! ;D haha

2009-04-26 @ 23:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0