Min bussresa en dag i April.

Helloouu!

Idag var min bussresa inte alls som vanligt. Det började redan i busskuren när jag väntade på bussen, vi som alltid brukar vara tre som väntar på 351:an var idag bara två.. Jag stod en stund och funderade över vart den andra tjejen kan hålla hus, men såfort bussen kom så slutade jag tänka på det.

Det var nämligen en tjej som satt på den bruna gubbens plats i bussen. Först tyckte jag det var lite konstigt, men sen ändrade jag mig och tyckte mest det var spännande.. Vart ska den bruna gubben sitta idag då?!

Bruna gubben är en gubbe... eller kanske snarare en man, jag vet inte riktigt, som alltid har två jackor på sig, varav båda är bruna. Första veckan jag åkte buss hade han en brun kavaj med en brun kappa över, men nu har han bytt ut kappan mot en kortare brun jacka.. I näven har han alltid sin mörkbruna potfölj och han sitter alltid, varje dag längst fram i bussen, bakom förarens plats.

Men idag var ju platsen upptagen, spännande tänkte jag som sagt, men inte länge till eftersom tjejen hoppade av innan bruna gubbens hållplats. Även om jag nu inte fick se vad som skulle hänt om hon satt kvar så kände jag mig trots allt lite lättad.. Bruna gubben behöver kanske sin plats för att må bra.

Men så kom vi till Bruna gubbens hållplats och ingen gubbe stod där. Det var helt ödsligt och tomt där och bussen bara körde förbi. Jag kunde inte låta bli att sakna honom, vad är det med denna bussresan? Inget är som vanligt. Men vi körde vidare mot Halmstad, genom dendär byn eller vad det är innan getinge som ger mig känslan av motorsågsmassakern.

När vi kom fram till en affär där det ofta hoppar på lite ungdomar som jag alltid antar ska till skolan var det helt tomt på ungdomar, är det påsklov nu? tänkte jag. Men någon annan stod där, det var Bruna gubben! Vad gör han där? flera hållplatser från sin egen tänkte jag.. Men han hoppade på, och nu var ju hans plats ledig!

Han gjorde som han alltid gör, ställde ner potföljen på "bordet" eller vad man ska kalla det, bakom sätet och tog sedan av sig den översta bruna jackan och la den över. Satte sig sedan där han alltid sitter och slog upp Hallands Nyheter som han alltid gör.

Härligt att någonting kan vara som vanligt denna bussresan tänkte jag.

Sen händer det inte så mycket mer där under bussresan, jag blir alltid så trött när jag åker genom getinge och den skiten, så ödsligt och tomt och tråkigt, får alltid lust att sova, men vet själv att det inte är en bra idé.

Antingen glömmer jag väl att vakna eller så är jag bara ännu tröttare när jag väl gör det.

När jag väl var framme i Halmstad var allt dock som vanligt. Och nu sitter jag här, vid datorn, väntar på tiden för ett möte innan det är dags att börja ringa. Vi hörs! Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0