Johanna Såklart!

Hummm.. Skulle skriva ett blogginlägg sa jag till Johanna.. "skriv nått om mig!" Sa hon då..  ooooch jag hade ju inte bestämt mig för vad jag skulle skriva så kan ju lika gärna skriva nått om henne, haha.

Men! När man inte bara ska skriva nått ur huvet
utan måste skriva om något speciellt så går det ju såklart inte att komma på nått så börjar lite smått med att säga att jag blev ledig idag. Skulle jobba 12-22 men vädret är ju som det är och pizzerian jag jobbar på ligger på stranden = strandgäster köper pizza där = ingen köper pizza idag = jag är ledig.

Så där har ni den ekvationen
(heter det så) till varför jag är ledig. Och vad gör man då en regning dag i Juli när man har en oplanerat ledig dag? Just det, heter man Evelina så tillbringar man den oftast med en kaffe, städning/diskning och sen gott sällskap med Johanna Norberg.

Men först ska hon till Rebecka en snabbis,
men det är ju bra, sisst jag diskade och hon var med mig så slutade det med att hon tog över disken och började diska själv. Hon gjorde det ganska diskret och proffsigt. Först nån liten grej hon "bara skulle skölja" sen någon grej till och sen skulle hon "bara låna diskborsten" lite och vipps! så stod hon där och diskade.

Jag fattade knappt att det hade hänt,
att vi hade bytt platser alltså. Att det var hon som diskade och jag som kollade på helt plötsligt. Men jag kan väl inte påstå att jag klagade.. Vem vill inte få disken ren av "sig själv"?

Men sen kunde det ju dock inte sluta där,
Johanna skulle "bara bädda sängen" "bara damsuga" "Bara skura golvet vid kattmaten" "bara, bara, bara..." Ja det slutade ju faktsikt med att hon tillomed städade toaletten åt oss. Lite hemsk kände jag mig, men jag måste faktsikt ärligt säga att det GICK inte att stoppa henne. Hon var som en städmaskin som bara gick och gick tills smutsen var väck.

Fick iaf. bjuda henne på mat efteråt,
men vem lagade då den? Just det... Johanna.. Jag lagade dock en kaka istället men som synd var så var den as äcklig och ingen förutom Idas pappa gillade den..

Johanna är helt enkelt bara sjukt knäpp,
men det är ju just det jag gillar med henne! Inte att hon städar åt mig alltså! Men alla andra knäppa saker hon gör också! Tillexempel den knäppa dansen till telefonmusiken ;) hahah!

Så ja! Där kom ett spontantinlägg med lite Johanna i som jag ville! Nu ska jag börja diska, innan Johanna kommer ! ;) 



En bild på Johanna från tidigt 1800-tal
höll jag på att säga, kollar på nått
antikprogram på TV där dom precis sa det.
Men riktigt så gammal är bilden icke!
22 Juli 2006 hittade jag denna bilden
i Johannas bilddagbok däremot.
Nästan lika snygg då som nu! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahahahhaha du e la för go :D

HAHAHA kul att idas far var den enda som gillade kakan med :D

HAHHAHAHAHA ska bara platta mitt monsterhår typ sen tänkte jag komma bort :D ♥

2009-07-07 @ 13:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0