Den blomstertid nu kooooommmeeer..

Hej mina vänner! Det var en stund sen nu.. Det har ju vart midsommarafton som de flesta är väl medvetna om och detta är faktsikt en av mina bättre. Jo självklart var dom i min barndom också kanon. Liksom, vi åkte alltid till Liseberg, och var där en hel dag. Och dom som känner mig vet att jag älskar Liseberg. "Jaja, jag älskar väl också Liseberg.." kanske du tänker nu, men då förstår du nog inte riktigt. Jag ÄLSKAR Liseberg. Avgudar Liseberg. Dyrkar Liseberg. Om jag bara fick vara på ett enda ställe i resten av mitt liv skulle jag välja Liseberg. Jag drömmer om Liseberg minst en gång i veckan under sommarhalvåret. Jag ÄLSKAR Liseberg.

Hur som helst. Det var ju visst Midsommarafton vi skulle tala om och inte Liseberg.
(ååååh Lisebeeeerg <3) Japp, och som sagt. En av de bättre jag vart med om i äldre ålder. Alltså då jag firat utan mamma pappa och Liseberg, utan med mina vänner. I och för sig så kan ju året då jag spydde i bussen påväg till Halmstad, och däckade utanför bussen väl framme i Halmstad med Tobbe sittandes över mig och glatt konstaterat till väktaren som ville slänga mig i fyllecellen att "ja det är lika bra, hon kommer ändå inte kunna nyktra till på ett bra tag!" ....den midsommaraftonen kan ju vara bättre iofs. NAAAAAAAAT!

Nej, denna var bäst! Jag och Tobbe hade flyttat våra utemöbler till ett mysigt ställe under massa träd i vår trädgård. Hängt upp söta små lycktor i träden som vi tände ljus i och tatt ut filtar till alla som eventuellt skulle frysa denna underbara midsommarnatt. För ingen räknar väl med fint väder på midsommarafton. Herre gud! Det var Jag och Tobbe. Ida, Johanna och Johanna. Daniel och Tulle och Antonia som glatt skålade hela kvällen och sjung på "Den blomstertid nu koooooommer med lust och fägring stooooooor..." Ingen kan väl riktigt texten men alla kan ju melodin, och på ett ungefär texten.. Hur som helst, helt fantastiskt, underbart och idylliskt. Jag fick en helt perfekt midsommarafton.

Och lite bilder från den ljuva kvällen:


1. Ida och Antonia. Antonia under paraplyet.    2. Johanna, Johanna och Daniel posar gött.
3. Andreas och jag käkar sill & potatis.             3. Tobias och Jag är midsommar glada!


1. Johanna och Jag är snygga och glada.    2. Tobbe och jag är minst lika snygga.
3. Ida är snygg men Joahnna är väl..sådär. haha!



Vi tog kort på alla när vi skrattade. Ida la inte in sitt skrattkort så hon är helt enkelt inte med.
Daniel, Tobbe, Tulle, Jag, Johanna, Johanna och Antonia är iaf. med och skrattar!


Hoppas ni alla fick en lika bra midsommarafton som jag. Puss!

Kommentarer
Postat av: Johanna

det var aaas kul :D tack <3 HAHHA asså sicken j'ävla monsterbild! kan aldrig va allvarig på kort :( Haha men ofta JAG SER Ut så när jag skrattar då :D:D .D

2009-06-21 @ 17:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0