In Treatment

Kollade precis på ett avsnitt av In Treatment, (del 16 av 43) och till er som aldrig sett det säger jag bara: Göt det! Bästa serien ever! Man får följa Paul som är psykolog och 5 av hans patienter. (som Ida så snällt kommenterade och rättade mig med, (stavningen på ordet patient alltså) när hon för en gångs skull kommenterar min blogg.) Varje passient har sin dag och på fredagarna får man se när Paul själv träffar sin psykolog. Älskar serien för man kan känna igen sig i så många problem eller åtminstone relatera till dom.

Idag var dock ett halv lamt avsnitt. Det var passienten Laura som var där. Hon är kär i Paul och babblar bara en massa om det. Hon är den tråkigaste passienten. Men jag tror att det är för att jag missade första avsnittet med henne.

På tisdagar får man se en kille som heter Alex. som är stridspilot. Han råkade hjälpa till att döda 16 barn efter en misslyckad bombning och efter det fick han en hjärtattack, det är därför han är där.

På onsdagar är det en yngre tjej som heter Sophie och är 16 år där, hon har vart med om en bilolycka och är där för att Paul ska försöka ta reda på om det var en olyckshändelse eller ett självmordsförsök. Sen börjar han ana att hon har en affär med sin gymnastik lärare som är 45 år.

På torsdagar är det ett par som tillsammans träffar Paul. Kvinnan (Amy) är gravid men vill göra abort medans mannen (Jake) inte vill det. Dom är där för att få råd och hjälp.

Sjukt bra serie iaf. och absolut värd att titta på. Går klockan 19:00 varje vardag och i repris på söndagar från klockan 14:35 tror jag.

Här kan man se en trailer och lite annat om serien:
http://svtplay.se/sok?cs,s,1,in+treatment,sample/ps,s,1,in+treatment,full/ts,s,1,in+treatment,title

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag ringde dig typ 50 ggr innan men du ville då inte lyfta på luren! :( Förhoppningsvis lyfter du på den imorgon vid kanske 5 snåret!

2009-06-01 @ 22:03:15
Postat av: Ida

det stavas patient, men gillar dig

2009-06-04 @ 15:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0