Piratpartiet i EU!

Har funderat rätt länge på EU valet som är snart (7 juni) och vad/vem jag ska rösta på. Hade valet vart förra året hade jag självklart röstat på sossarna men just nu känns Piratpartiet som ett värdigt parti att rösta på. Deras enda fråga är liksom inte att man ska få ladda ner gratis musik som så många tror utan att värna om demokratin och människans personliga intigritet.

Jag var inne på aftonbladet och läste lite och kollade på några av de olika partiernas reklamfilmer inför valet om två veckor, och trogen sosse som jag ju än är så kände jag att jag behövde iaf. läsa lite mer om piratpartiet först, innan jag bestämmer mig för att rösta S.

www.piratpartiet.se

Efter att kollat igenom deras sida, läst både det ena och de andra i ungefär 45 minuter så känns det nu ändå rätt självklart att vi behöver ett  parti som PP i EU. Inget annat parti driver dehär frågorna, och det är viktiga frågor! Om vi inte handlar nu kommer det snart sluta med att vem som helst kommer att kunna bli avstängd från internet, och internet borde vara en rättighet i Sverige, där all kultur med mera finns!

Tillslut kommer annars internetet kontrolleras, precis som kabel TV, vi får välja vad vi ska kolla på, men någon annan väljer vad vi har att välja mellan!

"Värnet om den enskildes privatliv är lagfäst i Sveriges grundlag. Ur denna grundläggande rätt springer flera andra viktiga mänskliga rättigheter som yttrande och åsiktsfrihet, informationsfrihet, rätten till kultur och rätten till personlig utveckling. Alla försök från den offentliga maktens sida att inskränka dessa rättigheter måste ifrågasättas och mötas av ett kraftfullt motstånd." /piratpartiet.se





Så japp, det blir till att rösta PP i EU, men i riksdagsvalet år 2010 blir det iaf. S (trogen som jag är..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0