Vad glor ni på?

Fattar inte, läste nån blogg på blogg.se's framsida angående ICA reklamen, alla pratar ju om den helt plötsligt, vissa tror att ICA-Jerry finns där för att vara rolig, vilket för mig känns lite väl platt.

Bloggen på blogg.se's framsida trodde att planen var att lyfta fram frågan om hur vi behandlar utvecklingsstörda i samhället,
typ glor på dom och pratar med dom som om dom inte förstår någonting. Men jag undrar, varför skulle ICA vilja lyfta fram en sån fråga? De är en butik kedja inte ett politiskt parti.

Jag tror snarare att dom hade räknat med uppmärksamheten och debatterna
som skapas av att skämta om något såhär "tabu" För vem har inte sett reklamen? Jag har aldrig sett den på TV, jag kollar inte på TV, men jag visste om den för längesen, och har sett den på youtube.

Folk skriver om den på sina bloggar,
folk skapar grupper på facebook, den disskuteras överallt, det är ju verkligen en lyckad reklam, dom har ju fått ut precis det dom ville, dom vill synas, och dom syns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0