Fredag natt.

Fredag. 00:53. Helg. Natt. Varmt.

Jag är ensam hemma! alltså inte Ensam hemma,
inte "FF" som man så fräckt kallade det för i tiden när man var yngre och Bert och Eva och Adam var så hemskt inne, minns inte om det var ur Bert eller Eva och Adam uttrycket kom ifrån, "FF" men tror det var Bert. föräldrafritt, inte ensam, ensam. Men jag är inte med någon, ingen kompis. Jag är ensam, en fredag, klockan 00:53, en helg, en natt och det är varmt.

Kan helt ärligt inte minnas när detta hände senast. Är det alltid såhär dött på helgnätterna?
Det finns ingen att prata med, bara Ida men hon sitter hemma hos Antonia och är upptagen med att sjunga någon låt på youtube med text till. Själv sitter jag med hörlurarna på huvudet med högsta volymen på, Bob Dylan - Like a Rolling Stone är en populär låt just nu, och en annan, Ouvertyr1 heter den på spotify, från Upp till Kamp soundtracket. Har ni spotify bör ni lyssna på den låten, det är ingen text, bara musik, men riktigt bra är den!

På TV är Roast på Berns, programmet där kända komiker roastar,
alltså driver med andra kända komiker (ett speciellt offer) så mycket dom kan på ett roligt vis. Idag är det Björn Gustafsson som är offret. Eller, idag å idag, det är repris, men det är iaf. det programmet. Hör ju inte vad dom säger för min höga musik i lurarna men har redan sett det. Rätt roligt faktsikt.

Alltså, nu kom dendär låten, Ouvertyr1, ååh! ÅÅH säger jag bara, den är SÅ BRA
, man vill bara... jag vet inte.. man vill bo i en storstad, inte jätte stor stad men inte Falkenberg liksom. Man vill bo i Göteborg, åka någon nerklottrad spårvagn genom stan en fredagsnatt som denna, ensam, man vill kolla på folk som går på och av. Man vill fundera och man vill vara själv. Man vill ha på sig tröja men man vill ändå frysa lite. Man vill hitta svaret på dendär ångesten som dyker upp när man är ensam, men som man inte vet vad den beror på. Och man vill lyssna på denhär låten samtidigt.

Man vill vara ung på 70 talet!!!!

Det är fredag, vad fan ska jag göra, vem ska jag prata med? Vad ska jag göra tlls klockan blir 4-5? då jag förhoppningsvis tillslut kan sova?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0