hejdå 2010

2010 är påväg mot sitt slut. En arbetsdag är ungefär vad som återstår. 8 timmar. Mmmh... det känns bra. 2010 var ett helt okej år. Ett ganska vanligt år känns det som. Inget märkvärdigt eller? Jag skulle kunna göra en årsresume och skriva om varje månad men hallå?! Vad har man en blogg till om inte för att kunna gå tillbaka i arkivet och kolla om man är nyfiken?

Nää, jag orkar faktsikt inte leta upp massa bilder och själv kolla i mitt arkiv för att hitta saker att skriva..

Det bästa med år 2010 var alla möten med underbara människor, Karolina är en nyfunnen vän, jag har min Tobias kvar och planerar att fortsätta med det fram till 2080 :) Sen ska vi såklart vara tillsammans vidare men jag vet inte om dom har samma tidräkning som vi har i livet efter detta ;)

Det sämsta med år 2010 är att Moderaterna på något konstigt jävla vis lyckades hålla sig kvar vid makten. Vet fortfarande inte hur det gick till...

Ett nytt år börjar imorgon men det känns inte speciellt spännande. Egentligen är det bara ett nytt kalender år, en uppfinning av människan. Inte mer sanning än något annat.

Det nyår jag minns klarast är nog faktsikt år 2000. Konstigt att folk blev så uppspelta. Vissa grävde ner sig i tunnlar fyllda med konservburkar. Som om jorden skulle gå under för att en människouppfinning räknar jämt.. th th th...

Ja ja! Ikväll ska jag ha långklänning, glitter, glitter glitter, och lockar i håret :) Middag hos Karro och Sebbe, skumpa och smällare, vi ska fira att vi lever på jorden, att vi lever i fred, att vi har varandra, och så ska vi skåla på tolvslaget och hoppas på att fortsättningen kommer bli minst lika bra som den har varit.

Jag är så glad att jag finns och får uppleva detta livet som är få förunnat, såååå många människor är vi trots allt inte med tanke på hur stort universum är :)

GOTT NYTT ÅR <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Gott nytt gumman. Hoppas du fick en jätte fin nyårsafton och att du kände dej fin i klänningen. Tog du den långa du fick av mej i julklapp?

Är säker på att du var strålande snygg hur som helst.

Ha en fin dag idag med. Jag jobbar på å hostar vidare. Kramar

2011-01-01 @ 10:37:07
URL: http://blogg.amelia.se/astapastasson
Postat av: Johanna

Tobias och Karro. Ingen Johanna :(

2011-01-02 @ 13:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0