Prioriteringar..

Livet handlar om prioriteringar.. Ja kanske inte bara, men till stor del. Vad ska man göra med sin tid? Vad ska man lägga sina pengar på? Men det handlar också om tur, eller ska vi kalla det slumpen? Hur mycket tid har man att prioritera? Hur mycket pengar har man att prioritera?

Just nu har jag inte så mycket tid eller pengar att prioritera.. men jag har det jag har, och prioriterar som jag gör.. Bloggen är en sak som jag inte prioriterar i mitt tidsschema nu. Varför? Jag har knappt någon! Jag sover på morgonen och det är en prioritering. Börjar jag 11 sover jag till 9 för att sen ta bussen 10:10. Jag hade kunnat prioritera annorlunda och gå upp tidigare och där med kanske ha tid till att blogga, men denna tiden prioriteras till att sova, för att jag gillar att sova :)

Sen jobbar jag, jobbar och jobbar och jobbar. Tar några koppar kaffe på rasterna sen kommer jag hem. Och när jag är hemma så har jag ungefär 2-4 timmar på mig innan jag ska sova. Dessa timmarna ska läggas på något, och då prioriterar jag min älskling Tobias framför datorn och där med bloggen..

Pengar ska också prioriteras.. Jag t.ex. har inte körkort.. Jag har inte råd. Men det är klart, hade jag prioreterat annorlunda. Kanske sedan jag var 18. Under alla mina olika jobb, olika anställningar, olika löner, har jag lätt kunnat spara ihop till både ett och två körkort.. Men det har jag inte gjort.. Jag har där emot denna månaden prioriterat (förutom julklappar) inredning! Och det är jag glad över! :D

Nya fina kuddar, filtar, ljus och julpynt pryder nu vår lilla lägenhet som har kommit att bli riktigt mysig. Och i och med den fina inredningen är det också mycket roligare att hålla rent och fint, vilket vi också har gjort.. Prioriterat.. Jag städar tillsammans med min pojkvän istället för att sitta vid datorn! Tänka sig :)

Körkort är säkert viktigt.. Men inte viktigare än en dator.. Eller en iPhone.  Och jag tänker inte prioritera en iPhone hur mkt jag än skulle kunna! En uppfinning som är poppis.. Men vad mer är det egentligen? En miljöbov. En pengaslukare. En maskin som sakta men säkert får mig att tycka att 1km till ICA är 1km för långt för att orka cykla..

Njaa.. jag klarar mig utan bil ett tag till.. :) Jag tror jag prioriterar gröna sköna varma filtar i soffan ett tag till :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0