Vem är jag?

Åhhhh, min mamma säger att det finns massa saker jag kan skriva om :) meningen med livet? Vad är vänskap/kärlek för mig? Jag vet inte om jag tycker att det är så lätt att skriva om.. Jag vet inte varför men i hela mitt liv har jag haft svårt för att lämna ut saker om mig själv, för nästan alla. Även sånt som för andra räknas som inte alls speciellt privat, men som för mig är ungefär lika privat som vad man sysslar med mellan lakanen.. Ja det låter ju hur löjligt som helst, men det är ju så jag är..

Ja det kanske inte bara är att rycka på axlarna och säga att "sån är jag.." Kanske borde jag ta tag i mig själv och lära mig att vissa saker är inte så jäkla privat faktiskt. I min kompiskrets är jag "känd" som den pryda tjejen. Som inte fiser och rapar bland folk, även om vi bara är tjejer. Som inte säger att "jag ska bajsa" utan "gå på toa." Som inte vill prata om sex ens under "sanning eller konka" blandat med massa alkohol. Som både hatar allt som är vulgärt men också tycker att lite väl mycket ÄR vulgärt..

Ja lite töntig är jag allt, men vad ska man göra för att bryta sig ur ett sånt skal? Det är väl ungefär som att vissa tycker att det är jobbigt att "prata inför klassen" i skolan. Vissa tycker det, och det är svårt att göra nått åt.. Mer än att öva, öva, öva..

Jag kommer ihåg i skolan när vi hade olika "prata inför klassen" övningar. Redovisningar inför klassen.. Jag hade lätt för vissa, svårt för andra. Lätt när det gällde att redovisa fakta, svårt när det gällde att prata om mig själv. En av mina bästa redovisningar var när vi skulle välja en författare, och jag valde....ååååååååh har såklart glömt hans namn. (mitt namn-minne är helt enkelt obefintligt..) men han är iaf. både författare och startaren av webbplatsen "Bloggkoll" letade efter den nu, men vet inte om den bytat namn eller om den inte finns längre, men jag kunde inte hitta den... Hur som helst gick redovisningen jätte bra.

Inte så konstigt.. Bloggar var rätt nytt, och det var intressant att prata om det, min redovisning handlade iofs. snarare om bloggar och detta nya fenomen än författaren själv, men det var iaf. bara fakta. Och jag tycker om att få klara riktlinjer. Författare. Välj en författare och redovisa om honom.

En annan gång när uppgiften istället var "Lär ut någonting till klassen" blev det mycket svårare. Dels för att riktlinjerna var mycket suddigare. Man fick välja mellan så mycket mer än bara just författare. Dels för att för mig behövs det mycket självförtroende för att säga att "detta kan jag, och det ska jag lära er." Jag tror jag hade klarat det bättre idag. Kanske för att jag är äldre, kanske för att jag har bättre självförtroende? Är säkrare på mig själv? Men då struntade jag i det. Skolkade den dagen i skolan och tänkte aldrig på det igen.

Förrens nu då ;)

Men Hur som helst, en del saker har jag svårt för. En del saker har du svårt för. Och vi kanske har svårt att förstå oss på varandras svagheter, men för oss själva är dom hur självklara som helst. Knappt att vi ser felet med det, utan vi kanske bara rycker på axlarna och tänker att "såhär är jag.." Men ja, nu när jag tänker på det ska jag nog försöka bli bättre på detta. Att tala om för folk vem jag är :)


Jag och lilla Burry just nu :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg

2010-12-19 @ 14:00:27
URL: http://zekokocak.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg

2010-12-19 @ 14:00:27
URL: http://zekokocak.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Hej där! Jag läste på din mors blogg om varför man dras till lila. Skulle du vilja vara snäll och utveckla detta? Jag kan verkligen ingenting om sådant, dock bara ÄLSKAR jag lila och är rätt hämmad, ha ha! :D Kanske är någon slags låsning där, tänkte jag. s

2010-12-19 @ 15:19:06
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Viola Vamp

Hej igen Evelina!



(fint namn du har btw, min syster har samma! :))



Stort tack för all information! Ska google:a järnet om detta, helt klart intressant. Var nu tvungen att google:a på exakt hur indigo ser ut och det var den "lilan" jag menade. "Geniernas och dårarnas", alltså...! :)



Det här med färger används ju faktiskt även på företag. Personer som förväntas sälja omges av röda färger för att bli mer aggressiva, exempelvis, och i matsalar är det ofta grön färgsättning. Då vi flyttade till vår nuvarande lägenhet valde vi vita tapeter i sovrummet. Big misstake, jag har verkligen svårt för att sova där och får aldrig någon ro. De sovrum jag gillat bäst har ofta varit blå eller grå.



Hur har du färgsatt ditt sovrum? Jag tycker f ö att klänningen du har i din header är HELT fantastiskt fin! Var är den ifrån?



Än en gång - stort tack för ditt utförliga svar! :)

2010-12-19 @ 19:06:18
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0