Bla bla bla...

Woups.... :S Nu har de gått sådär lång tid igen sen sist... Ändå hade jag lite fler besökare igår än vanligt, why? :S

Jaja!

Almedalsveckan är ju i full gång nu så sitter framför TV:n och kollar, önskar så mycket att jag kunde få vara där! Så roligt :)

På TV4s nyheter säger dom att Sossarna riskerar att göra sitt sämsta val sedan före första världskriget.

Det tror och hoppas jag inte stämmer, men ändå blir jag så arg. Eller frustrerad. Jag fattar inte hur de kan låta så dåligt för socialdemokraterna helatiden. Vad händer? Har folk sovit i fyra år eller??

Alltså! Enda anledningen jag ser till varför man skulle vilja rösta höger är för att man först och främst inte bryr sig ett skit om människor som har det sämre än sig själv, och sen för att man själv har råd att själv köpa sig till de förmåner som Sossarna erbjuder hela Sverige med sin politik. 

äsh....orkar inte ens kommentera det just nu.



Idag ska jag börja på min praktik på Vuxen skolan, de ser jag fram emot. Även om jag inte riktigt förstår hur man tänkte när man bestämde att man ska kunna praktisera på ett ställe i tre månader utan betalt. Vem gynnar de egentligen? Jag som är fattig ska jobba gratis i tre månader, jag eller någon annan person går miste om en anställning på denna platsen på grund av att företaget har valet att istället ta emot en praktikant, och företaget som haaar pengar slipper betala ut en lön och får ändå jobb utfört. I TRE månader. En hel sommaranställning alltså.

En månad hade vart mer rimligt, då får jag som praktikant en chans att visa vad jag går för och företaget kan bestämma sig för om dom vill anställa mig eller inte.

Men! Som sagt, jag är ändå glad över min praktik. Om läget ser ut som de gör kan man lika gärna göra det bästa av situationen och jag ser fram emot att få göra något som jag faktsikt har nytta av min gymnasieutbildning för.

Nu ska jag gå och tvätta, börjar inte praktiken förrens 13:15.

Pözzzzzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0