Första dagen..

Klockan är snart halv åtta, jag är vaken och har vart sedan två timmar tillbaka. Galet tidigt med tanke på att jag inte somnade förrens nått tag efter tre. Idag ska jag till Fami för första gången, jag är lite rädd, känns nästan som att börja skolan igen. Det är liksom inget jobb, men vad är de då? Får väl se när jag kommer dit. Vet inte riktigt var det ligger heller så får nog cykla i god tid. 09:15 ska jag vara där.

Men va bra Fami är ändå! Precis vad jag behöver just nu. Eller nää, egentligen behöver jag ju ett jobb, men det har jag inte, och då tycker jag att Fami är ett bra allternativ. Det kommer iaf. att få upp mig på morgonen, få mig i säng på kvällen (alltså inte natten!) och ge mig lite rutin i vardagen. Det ska hjälpa mig söka jobb också, och jag vill vill viiiilll verkligen ha ett jobb, men jag är så trött på allt vad telefonförsäljare och svarta pizzeriajobb heter nu, jag vill ha ett riktigt jobb, med riktig lön, riktiga villkor och...nä... där slutar nog mina krav. Det är allt jag vill ha.

plixs giiiive!


Bild på mig och Rasmus från farfars begravning, snodd på mammas blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0