Hej och sådär..

Heeeej, åh vad är det med mig och mina bloggperioder? ibland vill jag bara skriva tusen inlägg per dag och ibland vill jag att det ska ta tusen dagar mellan varje tydligen? Jaja, min mamma har lagt en länk till mig på sin nya blogg (blogg.amelia.se/astapastasson) så jag blev plötsligt påmind om att jag ju faktiskt har en blogg, så blev lite sugen på att skriva ett nytt inlägg.

Vad har då hänt sen sist? vad händer just nu och vad är på gång? Inte sådär jätte mycket faktsikt. Men lite.

Jag och Tobias har tattuerat oss"There is no way to peace, peace is the way" pryder just nu min vänstra arm och Tobbes bröst, en liten kärleksförklaring. Jag gillar den jätte mycket.

Jag sitter just nu och knappar på en ny liten laptop istället för min gamla sega dator från högstadiet, köpt på netonnet på avbetalning, och de ordet får mig typ att må illa. Gillar verkligen inte att ha saker på avbetalning, men vi planerar att betala av den med deklerationen (stavning?) som kommer i denna månaden så det ska nog gå vägen.

Vår lilla bäbiskatt Curry har börjat jaga och släpade idag in en fågel som låg på mattan under TV-bordet imorse, väldigt mysigt såg det ut där den låg med små fjuniga gråa fjädrar utspridda runt om den. Samtidigt som jag är ledsen för den lilla fågeln och den stackars undrande mamman som den lämnade efter sig kan jag inte låta bli att tycka att Curry är så sööt som bara mååååste visa sin mamma och pappa hur duktig hoon är som har lyckats fånga och döda denna lilla fågel som antagligen inte ens kunde flyga än..

Jag har köpt en klänning till midsommarafton. Trehundra kronor kostade den på Lindex och den är i modell långklänning! SÅÅÅ fin är den, och det är min första långklänning sen skolavslutningen i trean eller vad det kan ha vart. Den var gul med röda små blommor. Denna är snyggare, och jag kan knappt hålla mig till midsommarafton för jag vill ha på mig den nu nu nu!

Och just nuuuu planerar jag att sätta på en kopp chaitee och kolla på lite TV i min ensamhet.. Tobbe är ute och slirar med sina killkompisar, fotboll stod på schemat så jag sa att jag nog inte orkar hänga med.. he...he...he...

Imorgon blir det en heldag med Johanna! Först blir det förhoppningsvis stranden och sen blir det TV och middag för hela slanten. Myspys.

Sådär, det var lite då, nu och senare... kommer kanske ett inlägg redan imorgon, jag är ju som sagt en slags periodare.... Så tills nästa gång, peace and bless <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul med ett inlägg. Själv vill jag få in en räknare för besöksantal, alla tanterna på bloggen har fixat det men jag kan inte. Inte pappa heller tydligen. Blev väldigt nyfiken på din klänning. En bild kanske i nästa inlägg?! Du kan hämta den från från Lindex. com tror jag det är. Love U / mor

2010-06-05 @ 11:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0