Som vanligt så snackas de skit..

Om ungdomar...


Kollade precis på ung och bortskämd.
Ett program som får mig att vilja spy på deltagarna som inte ens skäms över att de är så bortskämda som de är, ännu mer vilja spy på deras föräldrar som inte förstår att de förstör sina barn. Men framförallt vill jag spy på denna falska bild av Svenska ungdomar. För såhär är det inte, kära vänner, Sveriges ungdomar är inte såhär bortskämda. Ingen jag känner är i närheten eller ens på mils avståd av hur bortskämda dessa snorvalpar på 24 år är, och jag har en och annan bortskämd kompis jag med.

Blir på riktigt upprörd över hur vi ungdomar framställs i media, och med program som detta och alla rosa bloggar som finns ute överallt som endast handlar om naglar och skor skulle man kunna tänka sig att det inte är så kontsigt att alla vuxna tror att vi ungdomar är såhär blåsta och lata allihopa. Att vi alla önskar oss ett liv som antingen hemma fru eller popstjärna och inte kan tänka oss något annat.

Men tyvärr är inte så fallet. Kanske är det för att vuxna människor inte på samma vis som vi yngre vuxit upp med nya media som internet och inte förstår på samma sätt att man måste rensa och vara kritisk även till detta. Kanske hänger inte 50-60 talisterna med på att alla ungdomar på internet inte representerar alla ungdomar i Sverige?

Kanske retas jag lite med er 40+are bara för att jag känner mig retad av er ibland? ;)

Vad jag vill säga är bara att det är precis lika fult i mina ögon att dra ungdomar över en kam
som det är att dra utländska, homosexuella, kvinnor eller andra grupper över en och samma kam. Så kan ni vuxna som inte vart unga på ett tag sluta skriva era dumma kommentarer på forum, kommentarsfält i tidningar osv.  om hur lata vi ungdomar är idag. För det är vi inte. Jag är det inte! Och jag tar faktsikt illa upp. Och det hade jag gjort om någon skrev att kvinnor är lata också. Precis som jag antar att en homosecuell hade tatt illa upp om jag kallade homosexuella för lata, eller utläningar om jag kallade dem för lata.. ja jag antar att ni fattar poängen?

Bara för att ni har vart unga en gång i tiden ger de inte er rätten att hacka på ungdomar i alla tider! Prata därför hellre om den ungdomen ni känner som är så himla lat än om oss allihop!

Och helt ärligt, så är det snarare föräldrarnas fel som aldrig sagt nej till att agera privat schaufför, tar lån på hundra tusen för att ungen vill ha en motorcykel, kör 6 mil enkel resa för att tvätta, städa, och laga mat åt sin unge and so on än ungarnas fel. Vad förväntar man sig att få för unge när man uppfostrar den på dethär viset?

De är lika mycket föräldrarnas fel här som det är när man ser en tjock bebis med två tjocka föräldrar.


Kommentarer
Postat av: millan

Tycker du har en klar poäng i ditt inlägg. De flesta ungdomar idag är överambitiösa och stressade. Det är svårt att komma in på arbetsmarknaden idag...kräver nästan högskoleutbildning...vilket innebär att man får lägga manken till. /Millan

2010-11-09 @ 09:41:28
URL: http://blogg.amelia.se/millan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0