Teach those with guns the power of speach.

Jag hade inget val, var tvungen att sjukanmäla mig. Näsan rinner lika mycket som ögonen och nu har även hostan börjat kicka in på riktigt. Suck!

Men! Min älskade mamma var här innan och lämnade både nässpray, värktabletter och super-halstabletter, så nu ska jag nog friskna till. Hoppas jag! Måste verkligen jobba, och är riktigt trött på att må såhär, känns nästan som att jag har drabbats av den manliga varianten av förkylning. Ni vet? Då man nästan är döende. Fast nää.. jag har faktsikt både lagat mat och diskat så ja... helt manlig är jag itne. Men lite synd är det om mig.

Näsan är helt röd och fast jag smörjer med fet handkräm under så svider de riktigt mycket.

Men men, kanske ska en till portion av min och Tobbes potatisgratäng med extra extra vitlök hjälpa mig på traven att bli frisk?

Egentligen ville jag skriva ett inlägg om Afganistan, men nu blev det lite för mycket förkylning här och jag orkar itne skriva ett helt till. Huvudet går sakta men säkert ner åt soffarmstödet, känns som de väger tre ton av allt snor uppe i hjärnan.

Men en sak ska jag säga. Håller så jävla mycket med Vänsterpartiet på denhär punkten. (och numera de rödgröna..) Sverige ska bort där ifrån! Förstår ingen att krig föder krig? Kriget har blivit mer brutalt och mer utbrett under tiden vi vart där, och då kan man inte försvara sig med att flickor får gå i skolan.

Pengarna vi lägger på att ha soldater med vapen i Afganistan skulle kunna läggas på bistånd!


Som den tattuering jag har säger: There is no way to peace, Peace is the way. /Ghandi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0