Kommentar.

För ett tag sen skrev jag om en så söt kommentar jag fick av en äldre dam som jag blev så lycklig över.
Idag ser jag en annan kommentar som jag faktsikt också är lycklig över fast av en annan anledning och samtidigt lite olycklig också.

Christina den coola om åhhhhhhh:

Säg ja till detta: ordning och reda i våra statsfinanser, arbete och företagande ska löna sig så att jobben blir fler, fler poliser och krafttag mot brott och högre kvalitet i välfärden.

Säg nej till detta: Ofinansierade politiska löften som skapar hål i vår ekonomi, chockhöja bensinpriser som försvårar ett liv på landsbygden, snabbavveckling av kärnkraften som slår ut jobb i våra industrier, en kravlös skola med färre betyg och rovdjurspolitik som bara styrs från Stockholm.

Välkommen till moderaterna :)

Lycklig för att 1. jag får ge svar på tal för det är min blogg, 2. folk är iaf. engagerade! och olycklig för att det fortfarande finns folk som röstar på moderaterna efter 4 år...


Så Christina den coola.. (HAHAHA..) Jag säger gärna Ja till ordning och reda i våra statsfinanser, säger gärna ja till att det ska löna sig att jobba och ha företag. Säger gärna ja till fler poliser och högre kvalitét i välfärden.

Detta tycker jag också att socialdemokraterna står för. Dock lyckas dom inte bara uppfylla dessa kraven, utan också något som är väldigt mycket viktigare, iaf. för mig när jag ska rösta. Och det är att ta ansvar för alla de människor som pga. t.ex. sjukdom inte kan arbeta med hjälp av en värdig sjukförsäkring. Jag vill inte att dessa människor ska bli beskyllda för att vara lata, TV-tittande skattefuskare som väljer att inte arbeta.

Och ja coola Christina, det finns sääkert en och annan lat, TV-tittande skattefuskare som väljer att inte arbeta och där av "tar" dina skattepengar. Men det är inget man ska straffa de som faktiskt är sjuka på riktigt för. Dom måste kunna leva på en värdig peng ändå.

Det är också viktigt för mig att man tar ansvar för ungdomarna. Och det gör man inte enligt mig genom att först och främst kalla en av Europas högsta arbetslösheter för en synvilla. Och sedan komma med förslag som att halvera ungdomar upp till 23 års ålders lön. Vilken ungdom vill jobba för en halv lön?

En annan viktig sak är att ta ansvar för skattepengarna, och det gör man inte genom att först och främst sänka skatten extremt mycket för de allra rikaste i Sverige, sedan ge dom skattepengar i form av RUT-bidrag för att skapa fler jobb, samtidigt som man inte ger pengar till kommunerna så de kan anställa tillräckligt med personal inom t.ex. sjkvården, vården och skolan. Och där med skapar färrejobb.

Politik handlar om att prioritera. Jag vill prioritera välfärdsjobb och vård till alla framför städerskor och barnflickor till rika människor.

En fråga som är väldigt viktig för mig är jämlikhet mellan könen och jag vill stötta ett parti som går framåt och inte bakåt i jämlikheten. Som minskar och inte ökar klyftorna mellan könen.

Det är viktigt för mig att man skiljer på bidrag, försäkring och lön. Ett bidrag är ett bidrag. A-kassa är inte ett bidrag. Det är en försäkring som man betalt för. För mig är det också viktigt att denna försäkringen är i en prisklass som alla har råd med. Att ta runt 800 kronor för A-kassa som moderaterna gör om man jobbar inom livsmedel t.ex. är inte okej. Sossarna vill ha ett tak på runt 200 kronor för A-kassan. DET är värdigt.

Pension är heller inget bidrag. Det är en uppskjuten lön och ska heller inte beskattas som något annat än en lön. Det är också viktigt för mig.

Det är viktigt för mig att man bygger billigare hyreslägenheter och studentboenden, detta är något som moderaterna har minskat på samtidigt som fler och fler hyresrätter blir bostadsrätter.

Det är viktigt för mig att man tar ansvar för miljön, och med en något högre bensinskatt gör man detta. Samtidigt är det viktigt att man tar ansvar för människor på landsbygden och att man därför lägger ner tid på att komma på en plan för att kompensera detta för just dom.

....Det är en hel del mer saker som är viktigt för mig när jag röstar den 19:e september. Att göra rika människor rikare, fattiga människor fattigare. Klyftorna större, Sverige orättvisare, vården sämre, och pengar mer värdefulla än människor tillhör INTE de saker jag tycker är viktigt. DÄRFÖR röstar jag INTE på Moderaterna.


AV ALLA EFTER FÖRMÅGA, ÅT ALLA EFTER BEHOV, så stavar man solidaritet.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Host idioter Host som röstar på moderaterna! det gynnar dom som redan har en jävla massa pengar på kontot medans vi andra, "vanliga" människor fortsätta att vända och vrida på varje öre vi har! ÄVEN dom MED jobb! och vi ungdomar, vi kan ju se fram imot ytterligare 4 år utan att få en chans till en fast anställning. tack moderaterna!



HEJA SOCIALDEMOKRATERNA!!

min röst är din Mona!

2010-09-02 @ 11:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0