Till mor

Min mor är lite underlig. Ska kopiera vår senaste chatt på facebook så kommer ni förstå varför.

Anneli: Hej Evelina Lodén
Hej då Evelina Lodén
Jag: Hej Anneli Lodén
Anneli: :):)
Jag: Hejdå Anneli Lodén ? :S
Anneli: Ska ut med hunden.
Jag: haha jaså :)
Anneli: puss å kram... Idol idag.
Jag: aaa har märkt det, alla pratar om det :):) spännande
Anneli: skriv ett inlägg under tiden.
hej svejs
Jag: ett blogginlägg?
Anneli: ja
Jag: okejdå :)
Anneli: Duktig flicka
hej hej
Jag: hej hej
Anneli är inte inloggad.


Ja... ni ser ju.. lite underlig.

Och nu när jag måste skriva ett inlägg helt utan förvarning så vet jag itne riiiktigt vad det ska handla om. Eller jo! Det vet jag faktsikt. För fick ett spännande besked idag. Jag och Tobias ska flytta! :D Kul va?

Jag har tjaaaatat och tjaaatat de senaste månaderna (typ sedan Johanna flyttade och jag blev inspirerad av hennes lägenhet.. vilket är typ ett halvår sedan.) om att jag vill ha en lägenhet med HALL OCH KÖK! Jag viiilll verkligen ha det. Är så trött på att kastas in i TV-rummet det första man gör när man kommer in utan att ha en riktig hall att hänga av sig på och att köket är så litet att man knappt kan laga mat tillsammans i.

Är dessutom sedan Karro och Ida och Johanna börjat inreda med massa gardiner hit och kuddar dit, söta ljus här och tjusiga blommor där också sugen på att inreda! Men ju mer grejer jag stoppar in i denna lilla lägenheten ju stökigare ser det ut!

Dessutom är jag och Tobias två personer, Tobbe jobbar skift och sover ovanligt tidigt vissa dagar, vi har ingen dörr mellan sovrummet och TV-rummet osv. Vi behöööver en större lägenhet.

Och ja, nu när jag försvarat mig för varför vi ska lämna denna billiga och fina lilla lägenhet så ska ni se att det är en bra deal vi gör. Vi får ett mycket större TV rum, vi får ett ganska stort kök. Vi får en lagom stor hall, ballkong, dörr till sovrummet osv. Och byter hyra från 3471:-/månad till 4300:-/månad. Men i det priset ingår dessutom elen, så allt som allt så går vi upp med 500:- extra i utgifter ungefär varje månad, och det tycker jag att det är värt.

Tobbe får jobba mer och mer på Carlsberg och jag har fått in en fot på Gékås, så dethär fixar vi.

Ska bli sååå skööönt att få lite utrymme att röra sig på, och spännande att få inreda lite.

Lägenheten ligger i arvidstorpsbacken och är egentligen en av två lägenheter i ett stort hus. Tobbe bodde där när han var yngre så det är också lite kul.

Sådär mamma, där fick du ett inlägg och alla andra fick vår goda nyhet också! :)


En liten Curry bebis som får flytta med mamma och pappa för andra gången,
nu till ett bättre ställe med mindre trafik! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0