2010

I vissa länder behöver man varje dag oroa sig för att få mat, för att inte svälta ihjäl. I Andra länder behöver man oroa sig för kriget som pågår, vissa länder drabbas av naturkatastrofer och oroar sig över det. Vi i Sverige har det riktigt bra, vi behöver inte oroa oss över någonting egentligen. Min största oro är om jag kommer få fast jobb, vad jag ska utbilda mig till för att kunna få det. Andras oro i Sverige är hur mkt av deras lön som ska gå till skatt.

Men jag tror att vi har en uppgift, tack vare att vi är befriade från svält, krig och naturkatastrofer. Vi ska lägga den energin på annat, på att rädda planeten. Just nu förstör vi planeten mer och mer. 3/4 delar av fiskevattnet är uttömt eller håller på att bli det. Oljan kommer en dag att ta slut, rent vatten och träd lika så, isen kommer smälta och skapa översvämningar om vi fortsätter som vi gör.

20% av alla människor brukar 80% av jordens resurser! Med vilken rätt?!

Vårt uppdrag i den befriade västvärlden är att ta oss ur detta självdestruktiva betende som vi har på vår planet. Att komma på en lösninng. Vi ska komma på lösningar. Istället för att gräva efter olja ska vi lära oss hur vi kan plocka tillräckligt med energi från solen, solens energi som sålänge jorden finns aldrig kommer att ta slut!

Men för att göra detta behöver vi någonting värdefullt, kunskap! Och just nu är det så att i takt med att kunskapen, utbildningen ökar runt om i världen, fler och fler människor får tillgång till kunskap, i samma takt kommer nya lösningar. Världen börjar gå i rätt riktning, förnybar energi får mer och mer plats osv.

Samtidigt vill Moderaterna hellre satsa på nya kärnkraftvärk. Samtidigt vill moderaterna sänka krav på utbildning i skolan. Göra Svenska folket MINDRE utbildade. Moderaterna vill gå bakåt.

Jag mår dåligt över att Moderaterna ska få styra i 4 år till för dom tänker inte ett steg längre än deras egen näsa når. Dom tänker inte på någon annan än sig själv, varken född eller ofödd.

Sossarna vann valet, och tvåa kom Miljöpartiet. Svenskarna bryr sig om solidaritet, miljön och framtiden. Men på något vis lyckas Reinfelt lura hälften av oss att tro på egoism.


Jag längtar till år 2014, och hoppas att Svenska folket med sitt ansvar i en befriad världsdel tänker rösta fram ett parti där klyftor inte ökar, och där vi vill ta ansvar för framtiden och varandra. Där kärlek är viktigare än makt.

When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0