Nu är det klippt!

Ops, igår blev det inget inlägg, men misströsta inte, för nu är jag tillbaka! :)

Jag hade en god anledning igår också. Bortsätt från att jag kommer hem vid sju, och bara har 3 lediga timmar innan jag VERKLIGEN måste gå och lägga mig för att få mig 7 timmars sömn innan jobbet. Det var nämligen så att jag var hos frisören.

Det är andra gången jag är hon henne. Denna frisören alltså, inte hos frisören över huvudtaget, vilket man lätt kan tro efter en sbabb blick på mitt huvud. Men senast var nästan ett halvår sedan. Och då sa jag att "jag vill helst se så lite skillnad som möjligt när jag går här ifrån!" .... "och det kan du tolka som att jag inte vill se någon skillnad alls!" lade jag snabbt till. När jag fått håret tvättat skrämmer jag upp henne för säkerhetsskull "...bara så du vet så är jag aldrig nöjd när jag reser mig ur en frisör stol" får lite dåligt samvete och säger "så du behöver inte ta det personligt om jag inte ser glad ut när du är klar alltså!" ..inser ganska snabbt att detdär förmodligen bara gjorde saken värre, men också att situationen nu är utom räddning. Och kanske är det lika bra, för ingen av ovannämna meningar är en överdrift.

Hon fattade precis vinken och klippte så lite hon bara kunde, att jag på riktigt faktsikt knappt såg någon skillnad. Jag kände den! Mitt hår var nämligen otroligt slitet tidigare, och det hade hon på något vis lyckats få bort, men jag tyckte inte jag såg den alls på längden. Precis min önskan.

Jag sa att jag absolut kommer att komma tillbaka, och detta inom 10 veckor som en god långhårig tjej som vill behålla sitt långa hår fint bör. 10 veckor blev ungefär 6 månader, så jag antar att frisören (alltså jag kan ju inte komma ihåg namn, men det är ju knappast relevant ändå. Jag är ju ingen Blondinbella, som genom att rekommendera en frisör i ett inlägg ordnar henne världens snålsjuts till rikedom och fullbokad kalender ändå..) ...jag antar att hon gissade att jag var precis lika missnöjd med henne som jag varnat henne för och aldrig mer skulle komma tillbaka!

Men nu var jag tillbaka! Jag var 30 minuter försenad, men det är en annan historia då jag har svårt för att hålla mig kortfattad, men i stolen framför spegeln, med ett stort tält runt halsen och över hela kroppen satt jag.

Hon kom ihåg mig och sa "jag ska knappt klippa någonting! :)" Men på något vis så har jag nu fått ett förtroende för denna frisörska. Eftersom jag för första gången faktsikt inte såg någon skillnad och nu vågar jag plötsligt ge mig på både lite uppklippt och lite lugg!

Det skulle jag inte ha gjort!

Åter igen blir jag påmind om varför jag inte vill se någon skillnad, då jag nu lär gå i hästsvans fram till tidigast nyårs afton!

MEN! Jag gillar henne ändå, och eftersom jag känner mig själv rätt bra så tog jag tag i att boka en ny tid 10 veckor fram redan nu!

Och helt ärligt, så denna lilla uppklippning, den syns knappt. Det är mer luggen jag är rädd för, men ändå gjorde hon mindre än vad jag bad om. Då hon tydligen också känner mig själv rätt redan nu. "Jag tar nog lite mindre till att börja med, så får du känna på det, så kan jag ta mer om du vill, eller så kanske vi kan vänta till nästa gång du kommer hit och ge oss på lite mer då" Steg för steg ska hon nu alltså vänja mig in i att genomgå en förändring vid ett frissan-besök.

Japp, jag tror jag har hittat min frisör, och när jag hittat tusentals läsare till min blogg som jag ska så flitigt uppdatera nu så ska jag ge henne en länk, och evig berömmelse som tack!

Tills dess får hon nöja sig med de nära 500 kronorna som besöket kostar!


Den förfärliga luggen ;)

Puss och Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0