Tack Gode Gud.

Jag säger då det, tack gode Gud, eller vem som än finns att tacka för att det inte är val än på ett tag.

Ytterligare en vinst till Moderaterna hade jag inte klarat av. Då hade jag flytt landet. Men helt ärligt så skulle jag själv inte kunna lägga min röst på Socialdemokraterna i år. Inte med Håkan Jubeidiot som partiledare. Jag tror han beskriver det bäst själv, ett tag innan han blev partiledare. Jag vet inte ordagrant vad han sa just nu, men påriktigt något i denna stilen.

"Jag skulle aldrig kunna tacka ja till att bli partiledare för ett så stort parti. Jag har inte den sociala kompitens, eller yrkesmässiga kompitens som krävs för ett så viktigt uppdrag. Jag känner mig själv så pass väl att jag kan säga det."

Ja du Håkan. Jag vet inte om du drabbats av någon minnesförlust. Om du glömt bort vem du själv är, men jag tror att det är det enda smarta jag någonsin hört komma från din mun. Till en början när du var nyvald gillade jag dig. Inte för att jag egentligen visste varför, utan nu i efterhand inser jag att jag nog bara önskade att vi skulle få en ledare som folket kunde känna förtroende för, och som äntligen skulle kunna peta ner M från sin falska förtroende pedistal.

Jag hade ju ingen aning om vem du var, men Aldrig hade jag kunnat tro att du skulle vara SÅHÄR usel.

Du sa själv under Monas tid att har man ett lågt förtroende från sina väljare så bör man avgå! Ytterligare såhär i efterhand ett par mycket kloka ord, från en person jag tror inte längre finns. För vad gör du då kvar på platsen?

Jag tycker att det är så tråkigt att M kan göra misstag efter misstag. Att de kan styra debatterna precis hur de vill, för att det inte finns en enda kompitent jäkel i ledningen i S som kan se till att styra och göra något rätt!

Är Juholt i själva verket en del av M's mästerplan på hur de lurar till sig väljare och sakta tar över en efter en av svenska myndiga? Har de i själva verket planterat Juholt i S för att dra ner partiet i graven? Är Juholt egentligen moderaternas trognaste moderat som gör allt för att få sig själv och sitt parti att framstå som så uruselt som möjligt för att sopa undan de minsta lilla motstånd som faktsikt fanns kvar i partiet för att aldrig, någonsin mer bli valt till Riksdagsparti? ...eller kan man påriktigt vara så sjukt inkompitent och ändå hamna på platsen som partiledare i Sveriges största parti?

Det verkar nästan för dumt för att vara sant!

..Nej, tack gode Gud att det inte är val idag. Och HOPPAS att Juholt försvinner snart och att en vettig människa kan ta över. Eller en vettig människa? Vem som helst hade gjort det bättre än Juholt. Jag hade då fan gjort det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0