Jag gillar telefonförsäljare! :)

Hej alla härliga som läser :) Jag är trööööött, tröööööööötttttt trööööööööööööööööött. Skojar inte när jag säger det, inte heller när jag säger att jag är TRÖTT! Oj oj, denna dagen tog kol på mig. Först var det till att stiga upp tidigt och göra sig iordning, käka frulle, hälla i sig kaffekopp nummer ett och sedan kaffekopp nummer två. Sen begav vi oss till buss 351 jag och min trogna för att bege oss till Halmstad och två intervjuer.

Väl i Halmstad börjar vi gå mot arbetsintervju nunmmer ett, och fast jag kollade noga på hitta.se igår och verkligen försöka bränna in hela kartan i huvet, PLUS att jag ritade av vägen från bussen till intervjun så gott jag kunde i ett block hade jag aldrig kunnat aaaaaaaana att det var SÅ LÅNGT!!!!

Vi gick, och vi gick, och vi gick, och ibland stannade vi och tänkte att "såhär långt kan det väl ändå inte vara?" och så frågade vi folk efter vägen och fick som svar att "jo men ni ska bara fortsätta rakt fram här, heeeeeeeeeeela vääääägen raaaaakt fram, så kommer ni hitta" Ja det är sant, dom drog ut sådär på orden bara för att beskriva hur långt kvaaaaar det var att gå..

Nåja, väl "nästan-framme" så hittar vi inte den förbaskade adressen ändå och ingen i närheten går att fråga. Jag får vägbeskrivning av mannen som ska intervjua mig och tillslut sitter jag där, mitt emot honom i en svart skinnfotölj.

Jobbet verkade sådär om jag ska vara ärlig (ÅH :S Vågar man verkligen vara det på internet nu förtiden? Får man sparken för att man kallar Volvo för "dårhus" med glimten i ögat på facebook, får jag nog defenetivt inte detta jobbet nu då...) Men näe, knacka-dörr-försäljning.. jag vet inte om det är något för mig helt ärligt...

Men intervjun gick bra, så hittar han inte in hit så kommer jag nog bli erbjuden jobbet ;)

När det sen var dags för intervju nummer två sprang vi praktiskt taget tillbaka till stan heeeeeeeeeeeeela den lååååååånga vägen. Fyfan! Har redan träningsvärk, vill inte ens tänka på vad jag kommer känna i morgon. Höfter, lår, insidan av låren, vader, ALLT GÖR ONT! (Dags att börja röra lite på sig? :S)

....sprang gjorde vi iaf. för att hinna med en lunch innan nästa intervju då klockan nu faktsikt hunnit bli halv 3. Så lite snabbt käkade vi och sen var det alltså intervju nummer två.

Telefonförsäljare. Jag vet inte vad det är, vem fan vill bli det? Tänker väl de allra flesta om det jobbet, ungefär som med lapplisor så finns det ju inte en människa som tycker om säljare.. Men jag gillar yrket! Jag vet inte om det är för att jag har lärt mig en hel del säljteknik på medieprogrammet tack vara den bästa läraren jag någonsin haft: Anita! och på de har en del erfarenhet inom yrket, eller vad det är, men det lockar mig.

Intervjuer inför säljar-yrken får mig alltid inspirerad, lycklig och ja jag vet inte.. Sugen! :)

Och det blev jag nu med, sugen på att jobba här! På intervju nummer tvås arbetsplats! Hon som intervjuade mig var hur trevlig som helst, arbetsplatsen känns skön och avslappnad. Produkten är grym, och alla villkor känns super. Ungefär som min anställning på LRF som också var en sälj-anställning som jag trivdes väldigt bra med.

Här vill jag jobba! Intervjun gick bra, och jag tror faktsikt att dom hör av sig. :) Hoppas hoppas hoppas, annars känner jag mig nog lite dum dessutom, haha med allt detta självförtroende jag sprider om mig att jag klarar båda intervjuerna bra. Tänk om ingen vill ha mig?! hahah, fast jooooo, jag känner det på mig. Det gick bra! Jag får dethär jobbet. Det känns kanon! :)


•Jag, lika trött som jag just påstått att jag är.
•Jag och Burry.
•Jag pussar hejdå till Burry
•Jag, håller på att somna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0