tipsa mig, så tipsar jag er! :)

Åååh, jag och Tobbe har precis sett färdigt serien "Våra vänners liv" som var på ungefär 10 avsnitt om jag minns rätt, och "Drottningoffret" på 3 avsnitt, båda självklart från SVT, de brukar ju ara där jag hittar mina små guld fynd. Men nu vänder jag mig till er! Jag behöver lite serie tips. Jag gillar serier som är mellan 3-15 avsnitt långa, gärna svensk drama. Om serien inte går / gått på SVT så är de iaf. den kvalitén jag är ute efter. Så, det är bara att tipsa på nu. Bra serier. 3-15 avsnitt. Svensk. Drama. Shoot! 

Jaa och annars kan jag ju också tipsa er om dessa serierna.. Jag personligen föll mer för Drottningoffret. Gillar korta serier som man inte hinner tröttna på innan dom tar slut. Sen gillar jag politik och där vet ju alla att det är sossarna som står mig närmast just nu, så det passade ju jätte bra att serien handlade om det. Kändes väldigt aktuellt med en serie om "Sveriges första kvinnliga stadsminister" också.. Men framförallt så hade jag läst i Metro tidigare om serien, innan jag såg den, att den tyvärr bara åter igen speglar en värd av kvinnor som inte kan sammarbeta. Detta gjorde att mina förhoppningar var låga, men jag tyckte inte alls att den speglar en sådan värd, tvärt om, så det blev extra bra för min del. :)

Våra vänners liv fastnade jag aldrig för sådär super mycket egentligen.
Den var inte dålig, men inte heller super bra. Tobbe tror jag gillade den mer dock. Kanske för att det var 4 manliga huvudroller, och att han har mer att relatera till.. Men som sagt, serien var iaf. bra och helt klart värd att se. Jag kollar aldrig färdigt på något om jag inte verkligen vill, och denna såg jag ju faktsikt färdigt.


"Drottningoffret" går fortfarande att se på svt.se/play för er som är intresserade.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du vet väll att innan "Drottningoffret" gick "Kungamordet" och "Kronprinsessan"? Tips:

* Big lovet. Amerikansk serie som visserligen är inne på 4:s varvet i USA, 3:e i Sverige (svt) om en man som är gift med tre kvinnor. De lever tillsammans i polygami.

* Nurse Jackie. Också amerikans serie som visas på svt om knarkande sjuksköterkan Jackie som jobbar på akuten.

* Camilla Läckberg serien (svtproduktion): "Isprinsessan", "Predikanten", "Stenhuggaren" och "Olycksfågeln". Kriminaldeckare.



Puss!



2011-01-17 @ 13:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0