Long time no see!

Hejsan! :)

Oj, det var verkligen evigheters, evighetsen som jag skrev ett inlägg senast. Har inte skrivit ett enda inlägg sedan jag började jobba på Hi-media! Som det kan gå..

Men tänkte försöka börja blogga lite smått igen, har fått ett litet sug efter det. Så i detta inlägget tänkte jag bara summera (heter det så?) ihop de senaste 3½ månaderna eller vad det nu kan tänkas ha gått sedan jag skrev senast.



Har ju som sagt fått jobb på Hi-media i Halmstad, där jag jobbar med Blocket.se och säljer Butiker och banners till företag som vill synas på Sveriges största köp- och säljmarknad! (hahahaha! Missade j:et först, "Sälmarknad" hahaha, som att det var Sveriges största sida för sälar till salu?!?! hahahah..) Hur som helst, lite reklam måste man ju få göra? Jag tycker att Blocket.se är en fantastisk produkt att jobba med då det känns som att det är både jag och kunden som gynnas av en affär! Påriktigt för en gångs skull.

Har haft många sälj-jobb i mina dagar, eller ja, fyra iaf. varav 2 har vart ren skit, som endast gått ut på att lura så mycket pengar av kunder som möjligt utan minsta tanke på en långvarig och lönsam relation för båda parter, LRF Media som jag jobbade på i Malmö var också ett riktigt bra jobb som tyvärr bara var på deltid, och som jag tyvärr fick sluta på eftersom jag flyttade tillbaka till Falkenberg när lägenhetskontraktet gick ut.

Men iaf. Hi-Media känner jag är ett riktigt bra jobb, jag trivs med mina arbetskamrater, med min chef, med min produkt och mina arbetsuppgifter! Och jag tycker allt att det går riktigt bra, säljer över mina budgetar och håller motivationen uppe dag efter dag! :)



Idag är jag dock sjuk! :( Eller, jag var nog mer sjuk igår, idag är det mest ögon och näsa som rinner, lite hes i halsen och små-slö, men jag känner att det är ändå fredag, så om jag behöver vila upp mig mer kan jag göra det under helgen, och då känns det onödigt att komma till jobbet och smitta ner alla kollegor inför helgen som jag hört skall bli fin? :)

Anledningen till att jag är sjuk är tyvärr att jag motionerat :( Jo det är sant! Jag är helt enkelt inte gjord för att motionera och nu har jag fått beviset! Tjejerna på jobbet, som tillslut bara blev 3 stycken skulle gå/jogga/springa vårruset! Jag valde att gå fort, och vad händer? Efter 5 ynka kilometer kommer jag hem och får världens förkylning?! Ja, då var det säkert iaf. Jag hör hemma i soffan!

Förrutom vårruset har vi även vart på lite kickoff! Vi åkte rodel, asså nått livsfarligt färdmedel i en plåtbana i en skidbacke som går sjukt fort nerför! Rent livsfarligt upptäckte jag först då jag och Dragan åkte och vi föll ur själva rodeln ner i plåtrännan :S Ett skrapsår på knät kom jag undan med, för Dragan blev det värre som antagligen har men för livet. Behöver jag nämna att det var jag som satt längst fram och borde bromsat? :S

Haha! Sen blev det mat och dryck och kan summeras (där kom detdär order igen?) med en riktigt lyckad dag! :)



På hemmafronten har det blitt en hel del balkong-häng, en hel del grillning, och en hel del städning!

Jag förstår inte hur man kan behöva diska, städa och tvätta så jävla mycket på så kort tid när man är två personer?!?!





De små kattungarna, eller... har jag inte nämnt dom? Vi har två små svarta kattungar tillhörandes Curry the cat som nu är 9 veckor. Ehh, 9 veckor var av 8 extremt plågsamma! Fyfan! Jag gillar icke(!!!!) kattungar. De springer överallt och drar sina små nålar till klor i varenda gardin och annat de kan få tag i, inte minst mina ben och armar!

Fy! 3 veckor till sen ryker ni små rackarungar!!! och då ryker även kattlådan! Gött! Så är det någon som är sugen på två jävular? Ger helst bort dom som ett par då jag tycker det känns bra att dom får ha kvar varandra! :) Dom är så goa ihop (jaja, lite gillar jag väl dom då..)





Förutom två nya katter har vi även två nya soffor! Ja för Tobbe har ju också fått jobb nu så äntligen kan man börja köpa lite grejer, Tänk att det skulle ta 4 år innan jag och Tobbe hade jobb samtidigt!? Helt och hållet sjukt tycker jag.. Undrar hur dessa fyra åren hade sett ut med ett rött styre istället? Kanske hade jag och Tobbe haft så mycket pengar att vi bott i en egen köpt lägenhet med alla prylar, möbler och inredning vi någonsin kunnat önska oss och minst en kärleksresa på det? :) Men.. nu är det på gång iaf!

Två nya soffor var det och dom är helt fantastiska! :) Älskar dom! Mitt emot varandra står dom, inrett för samtal istället för TV-tittande, det tycker jag är bra! Och på tal om det så har vi faktiskt inte tittat på TV på över en månad! Helt sjukt eller hur?! Men det är sant, TV:n har itne ens vart på!! Inte ens inkopplad är den.. Tänk, trodde knappt det gick på 10-talet, men jomen!



Men nu börjar nästan detta inlägget bli lite väl långt va? Men lite om vad jag haft för mig de senaste månaderna fick jag med!

Så nästa inlägg blir nu-tid istället!

Ha en go dag mina kära, om ni nu hittar hit igen, antar att ni inte tittar in här dag efter dag, månad efter månad när det stått helt tomt? :)

Kommentarer
Postat av: emi

sötaste katten

2011-05-06 @ 14:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0