- Köpt en egen ö!

"Cristina Stenbeck har köpt en egen ö för 37 miljoner!"
Så lyder rubriken på en artikel i Hänt Extras nummer från 18 december. Och alltså jag blir så provicerad! Jag vet inte vem Christina Stenbeck är, men på bilden är en blond kvinna i medelåldern. Men visst, kul att det för en gångs skull är en kvinna som syns på bilden och inte en man som slösar miljoner som om det vore fickpengar. Men oavsett man eller kvinna så för fan, är detta slöseri nödvändigt? Barn dör av svält och du lägger 37 miljoner kronor på en egen ö?!

Jag läser bildtexten och den beskriver henne som "Miljadärskan".
Hon är alltså miljadär. Förmodligen är hon en såndär miljadär som säger att vi betalar för mycket skatt i dethär jävla landet! och tycker att hon inte får behålla sina egna pengar! ..För stackars henne, nu fick hon inte råd till den där lite större ön med den där lite större villan.
 
"..Miljadärskan behöver lugn och ro under Sverige-besöken:"
Så lyder hela bildtexten. Jaha.. så hon bor inte i Sverige, men oavsett så slösar hon fortfarande ohyggligt mycket pengar på lyx så att hon borde skämmas. Ingen människa behöver en egen ö när en del människor dör av missär.

Vi har blivit så makt- och pengakåta i den här världen att jag blir mörkrädd. En liten minoritet av mänskligheten delar en så stor del av jordens tillgångar och vi läser det som spännande rubriker ur ett lösnummer i en skvallertidning. Här om dagen postade jag en video från YouTube med låten Ctrl Alt Delete där de frågar sig "Bryr vi oss inte mer än så, förklara för mig för jag kan inte förstå?" och det sätter verkligen huvudet på spiken för mig.

"Bryr vi oss inte mer än så?"



Bild fr. Google -> Expressen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är Jan Stenbecks dotter. Grundaren till Tele2, comviq, Viasat mfl.
Basattduvet lol... :-D

Svar: Tack! Bra att veta.. nån gång.. säkert! :)
Eve

2012-12-27 @ 01:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0