2012

Då har det blivit dags för mig också att summera året. Tvåtusentolv. Jag hade kunnat vänta någon vecka till, men det vore ju tråkigt om världen gick under... Så jag gör det nu!


Januari
Årets första månad och man är ofta fylld av förhoppningar för det nya året. Jag är det i alla fall. Jag skulle tattuera mig, skaffa körkort, renovera hemma och bli framgångsrik på jobbet.... Det gick sådär, förutom jobbet, just där känns det väldigt bra just nu, så gjorde jag inget av detdär.. Men det kommer väl.

Fick dock träffa min kusin för första gången! tyckte det var riktigt kul, det är det första barnet i vår ganska unga släkt, min första kusin, och hon är ljuvligt söt! Något annat som skedde i januari om jag inte har helt fel är att
Håkan Juholt avgick som partiledare för S. Jag vart så jäkla glad och lättad, då han faktsikt var som en retsam mygga i mitt liv, funderade helt alvarligt ofta på hur det nu var kört för S att vinna valet även 2014, han hade inget förtroende, inte från mig, inte från någon. I princip. Skönt!
 
 
 
Februari
Tro det eller ej, men precis som varje år i februari fyllde jag år. 23 i ordningen och jag märker ingen skillnad.. Jag gick med i kopimismens samfund (tror jag det heter??) som var Sveriges färskaste religion där kopiering och spridning är heliga akter. ..och nej, jag är inte helt seriös.. men jag tror inte på någon annan religion, och har absolut inget emot att stödja "kopiera sprid". Regeringen vill höja pensionsåldern till 75 och sänka ungdomars lön till 75%
 
Mars
Vi tapetserade vårt kök i en fin tapet med vit grund och lite lila och gröna löv och fåglar. Blev mycket fint, men vi har ännu inte fått upp listerna igen.. SUCK!! Sveriges politiker röstade JA till DDL (Datalagringsdirektivet) och jag blir besviken på att Sverige inte är mer upprörda!
 
 
April
Jag firar hela 5 år med min andra hälft, min finaste Tobias! Och förutom det vart jag väldigt inne i Piratpartiets sak-frågor och läste en hel del om detta på diverse bloggar och annat jag googlade fram. Tobbe får dessutom jobb på ett lager i Morup och äntligen ser det ut som att vi kommer kunna ha två löner ett tag, för första gången, på dessa 5 år!!!
 
 
Maj
DDL som röstades igenom i mars träder i kraft och jag läser ännu fler forum och bloggar om detta. Piratpartiet bestämmer sig för att bredda partiet och siktar förmodligen mer målinriktat på att bli ett störreoch bättre  alternativ 2014. Stefan Löfven tar över posten som S nya partiledare och jag känner mig politiskt hoppfull! Reinfeldt kläcker ur sig årets groda:”Om man tittar på etniska svenskar mitt i livet så har vi mycket låg arbetslöshet”
Om man struntar lite i politiken så blev jag vän med Johanna igen efter över ett års "uppehåll". Vi ses inte i närheten av lika mycket som förr, men tror det beror mycket på att hon pluggar och jag jobbar..Vi hade kattungar och en av dem var världens finaste Doris som jag fortfarande saknar. Hon visade sig dock vara en kille.. :)

For även till Varberg och kollade på fetaste Syster Sol!
 

 
Juli
Trodde knappt det var sant, men äntligen var det 4 veckors semester framför mina fötter! Jag hade inga planer, och ville inga planer ha! Njöt av att göra ingenting men hade njutit mer av att göra ingenting med Tobbe som verkar trivas bra på sitt nya jobb! :) Sommaren kickar igång efter en trög start efter en helt sjukt bra vår. Jag missar ännu ett år i Almedalen, men åkte till Göteborg med Tobbe och fick vara med om brandalarm på Nordstan!

Augusti
Jag börjar jobba igen efter 4 veckors semester och får nu ett helt nytt säljstöd. Nya kunder, nya möjligheter och jag ser mycket fram emot detta! Annie Lööf jobbar på hon också och bjuder på fest där endast inbjudningskorten går på blott 185.....TUSEN!!! spänn...  

September
Inget speciellt händer, mer än att man fortfarande inte riktigt vant sig vid att det faktsikt kan finnas pengar kvar på kontot efter den 20:e!

Oktober
Samma som september. Nya serier börjar gå på TV, jag fastnar inte för någon. Partiledardebatt på SVT som man sett fram emot ett bra tag visade sig vara riktigt lame och jag ville bara stänga av skiten!
 
November
Hälsar på Jennifer i Göteborg innan hon flyttar vidare tillbaka till Stockholm och hade en av årets roligaste kvällar. Måste hälsa på denna sköna brud även i Stockholm, är så glad att vi tog upp kontakten igen efter att glidit ifrån varandra i högstadiet.

Regeringen tycker att det är en bra idé att avskaffa LAS för ungdomar och fortsätta att försämra villkor för alla som inte är vita, medelålders, rika män i Stockholms innerstad. Passar på att skänka en tidig julklapp till samma till sina kära överklassare och låter bartender hemma bli avdragsgilltigt med hjälp av dina och mina skattepengar!

Får årets mest fantastiska nyhet, JAG SKA BLI MOSTER!!! Hade aldrig anat att jag skulle bli SÅHÄR glad som jag är, men kastade mig på telefonen, ringde upp min fina, fina storasyster och grattade så mycket, sen grät jag en skvätt av lycka. Tänk va? Jag! den mest o-familjära individen på jorden gråter av att familjen växer :) Men jag är verkligen såå glad, inte minst för Emelie och hennes Mikes skull. GRATTIS!! :)

 
December
Börjar månaden med att lyssna och titta på Musikhjälpen så mycket som möjligt. Måste säga att Radio och TV-avgiften vi betalar i Sverige för att få tillgång till SVT och SR är så sjukt jävla värt det. Fan vad det är bra! Älskar
P3 för deras roliga och intressanta program, deras vilja att spela NY musik från mindre etablerade artister i Sverige och för denna solidariska och fina aktion som hålls varje år i December - musikhjälpen.

Annars så gör jag inte så mycket just nu, förbereder mig för att få vara ledig i 11 hela dagar i rad och funderar på de sista julklapparna som ska inhandlas...


2012
Ja, ganska mycket om vad som hänt inom politiken som jag tycker är värt att nämna, men det är också för det mesta det min blogg handlar om ju, men en gnutta mer privata inlägg så det är också vad jag summerat här.

Annars under 2012 så har jag funderat väldigt mycket. Mycket om politik, världen, krig, fred, konsumtion, rättvisa, positivt tänkande, ekonomi, och andra stora frågor som jag känner att jag egentligen vill göra någonting åt, men jag vet inte vad eller hur. Men på något vis så är det så jobbigt för mig att veta att världen är så skev och orättvis. Att giriga män sitter på så mycket makt och pengar och att barn svälter.

Det är tankar jag bär med mig varje dag. Bland det första jag tänker på på morgonen och det sista på kvällen, och flera gånger under dagen. Denna orättvisa och korruption.




Tänk om det var det som skulle förändras 2012.12.21.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad stolt jag är över att ha en så klok, engagerad och smart lillasyster..! Och vad det värmer mitt hjärta att bebisen gör dig glad..! Du kommer att bli en fantastisk moster!

2012-12-19 @ 19:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0