Bryr vi oss inte mer än så?

Svenska Akademien - Ctrl Alt Del
 
Men när barnen trampar på minor i Angola
Tänker vi då att det kan dom tåla
Bryr vi oss inte mer än så?
Förklara för mig för jag kan inte förstå
Han vill ändra en lag för att slippa nån skatt
Förklara för mig för jag kan inte förstå
Han har vitaste kragen, mat i magen, makt över lagen
och av makt betagen och bedragen
Äger tv-bolagen, är på mittuppslaget med lättklädda flickor
Pengarna från scoopen hamnar i hans egna djupa och giriga fickor
Men när människor inte har vatten för dagen bryr vi oss ändå om bostadsbidragen
Bryr vi oss inte mer än så?
Förklara för mig för jag kan inte förstå
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0