Lite tankar..

Världen är fuckad. Visst är det tråkigt?

Ibland undrar man ju vad som är meningen med livet, det tror jag alla någon gång funderat över. Men om man ska ta frågan från de perspektivet där man undrar vad som är meningen med sitt eget liv, och istället funderar på vad som är meningen med det mänskliga livet, då tror jag iaf. att människan gör helt fel just nu.
 
Jag tror inte på Gud, och jag vet inte om jag tror på någon mening med livet heller, jag tror mer att meningen helt enkelt är att vi finns till, och sedan är det upp till var och en att göra livet meningsfullt..
 
Men jag undrar ändå, hur kunde världen bli såhär? Krig, svält och orättvisa. 1% av styr världen och de gör de inte på ett bra sätt. Hur kan vi andra 99% inte agera?

Jag gör ingenting själv åt denna otroliga orättvisa och extrema korruption som styr jorden idag, och jag vet heller inte vad jag som ensam individ kan göra.
 
Där emot är jag övertygad om att ytterligare ett par år av Internet kommer att kunna knyta en stor del av oss 99% samman och tillsammans kommer vi kunna göra revolution! Mot all korruption och mot all orättvisa.
 
En del människor idag mördar för olja, makt och rikedom. Det är fakta som vi andra människor blundar för.
 
Tyvärr är det lättare att följa strömmen, gå i gamla hjulspår, än att bryta mönstret och ifrågasätta det sätt vi lever på idag. Där vi hetsas till konsumtion och skönthetsideal, matas med idiotprogram på TV 24 timmar om dygnet, allt för att hålla våra tankar borta från vad som egentligen pågår.
 
Vi som lever i ett demokratiskt land, som väljer vår stadsminister, varför har inte vi en transparent regering där vi ser precis vad som pågår i maktens korridorer? Hur kan det komma sig att Sverige säljer vapen som vi inte vet om? Hur kan vi lura oss själva till att tro att detta påriktigt är vad demokrati innebär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0