Sjuttiofem

Alltså denna regering!

Jag blir så jäkla trött(!!) på denna regering!

75 verkar vara en siffra som Reinfeldt och Co fastnat för just nu.

Jobba tills du fyller 75 tycker regeringen låter som ett bra förslag. Och jo vars. Det hade man kanske kunnat tycka. Om jobbet gick ut på att sitta på en kontorsstol och hitta på den ena idiotin efter den andra och samtidigt få en orimligt hög lön som man själv haft makten att höja till höjder de flesta inte ens drömmer om att vinna på lotto.

Kanske hade det vart en rimlig ålder att jobba till även för en vanlig kontorsnisse som inte gör annat än sitter på sin stol dagarna ut och dagarna in med en mer rimlig lön.

Men kära Reinfelt, tror du verkligen att en sjuksköterska, att en industriarbetare, att ens en kassörska på Gékås, eller någon annan med ett mer fysiskt krävande jobb (och en jävligt mycket sämre lön på det) kommer att orka att jobba i 10 år mer än vad vi idag gör?

Arbetarklassen dör redan betydligt tidigare än vad du och dina glassiga vänner gör, är din plan att utrota oss sakta men säkert? Eller hur tänkte du nu?

75 är en siffra Reinfeldt och Co vill använda inte bara mot de gamla, utan även mot de unga! Reinfeldt tycker nämligen att nu när han lyckats skaffa Sverige en av Europas högsta ungdomsarbetslösehts-siffror att vi skall lösa hans lilla misstag med att, jaa... - Straffa de unga lite till! Och låta de jobba för endast 75% av lönen!

Jo men det hade väl vart rimligt. Om också hyran för ungdomar kunde sänkas med 25%. Och om också maten för ungdomar sänktes med 25%. Och om hygienartiklar, kläder, och andra utgifter bara kostade 75% av vad det annars kostar. Men naeee... det ingår inte riktigt i de blåas plan.

Hur i helvete kan man komma med ett så sjukt jävla idiotiskt förslag som att sänka lönen för unga och hoppas på att detta ska göra oss glada? Och de stackars ungdomar som lyckats skaffa sig ett jobb; de ska straffas med att bli av med 25% av sin lön?!

Alltså jag så jävla trött på dig nu Reinfeldt, och så jävla trött på din Filippa, och så jävla trött på dina MUF:are, och dina alianskollegor, och jag är så jävla trött på er allihopa! Kan inte ni bara ta och sticka 75 jävla ljusår här ifrån och sedan aldrig, aldrig, någonsin komma tillbaka. För jag PALLAR INTE!


Bild från: http://moochiecoochie.wordpress.com/2010/09/14/fredrik-reinfeldt/

Kommentarer
Postat av: Julia

vi får diskutera här istället för via mail:) känns säkrare....

Jag håller banne mig med dig nu. De var de osmartaste uttalandet Reinfeldt gjort på länge. Sen undrar jag hur dom kan motivera varför ungdomar ska jobba kvar i Sverige för 12.000 i månaden när dom kan göra samma jobb i Norge för nästan dubbelt..Nä för en gångs skull håller jag med dig. Kanske dag att byta färg:)



Och du har rätt att arbetarklassen dör lite tidigare än högavlönade. Men de har inte å göra med att dom sliter så mkt utan att utbildade och ekonomiskt oberoende människor tar hand om sig själva bättre genom träning och bra mat. Det är faktiskt sant! Så det är bara att hoppa i löparskorna och kasta ciggen. Det är varken dyrt eller tidskrävande att träna:)



Puss

2012-02-08 @ 06:55:40
Postat av: malin elovsson

hahahhaha jag tar bilden om d e oki

2012-02-08 @ 19:07:30
Postat av: Eve

Malin, du får ta bilden, jag tog den här: http://moochiecoochie.wordpress.com/2010/09/14/fredrik-reinfeldt/ och det står att den är fri att kopiera! :D

2012-02-09 @ 19:42:52
URL: http://meneve.blogg.se/
Postat av: eve

Julia, wohooo! visste att du inte var så klarblå som vissa envisas med att vara! ;)



Jo klart att jag kan röra på mig mer eftersom det inte behöver kosta pengar, och jag Ska ta tag i det.. nån gång.. :S Men dels det är mer motiverande med bra skor, snygga kläder, roliga pass, osv.

2012-02-09 @ 19:48:15
URL: http://meneve.blogg.se/
Postat av: Julia

Alltså Eve, om jag var arbetslös skulle jag anställa mig själv som din personliga tränare och tvinga dig ut i spåret och till gymmet. Du kan inte skylla på träningskläder osvosv..klart det är roligare men då får du ju prioritera att köpa det:)Men det är ju inget måste direkt.



Men du jag är inte helt klarblå men jag blir less på folk som gnäller på sånna som lyckats när dom själva inte lyckats på samma sätt. Jag hatar det. Man har ett eget ansvar för sin framtid och kan inte skylla precis allt på politiken. Vi har det så förbannat bra här i Sverige att det är en skam att ens klaga. Givetvis är synd om folk som är sjuka och inte får den ersättningen som dom ska ha osvosv. MEN alla andra friska som bara gnäller för att dom har för lite pengar, ett tråkigt jobb osvosv. Säger jag så här att livet är orättvist (om vi inte ska leva under en kommunist diktator, vilket vi inte vill) så se för fasen till att leva livet som man vill och klaga inte på andra som lyckats. Det är pga detta jag vägrar vara helröd. Som mamma och pappa alltid sa det finns inget som heter millimeter rättvisa. Punkt.

2012-02-10 @ 10:53:38
Postat av: julia

p.s blondinbella söker nya säljare i sthlm kanske nått för dig:)

2012-02-10 @ 13:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0