2012-12-21

Året är 2012. Det är året då världen skall gå under sista månaden i ordningen. Den 21 december 2012 kommer världen, som vi känner den, inte längre att existera. Så tolkar många i alla fall dels mayaindianernas kalender som då plötsligt får ett slut, och även Nostradamus talar och detta i sina profetior.
 
Tydligen skall även en del religioner antyda på att något kommer att ske detta datum, och minns jag rätt är det även där omkring som asterologin säger att vi går ur fiskarnas år för att gå vidare in i vädurens år (asterologins år är alltså inte 12 månader långa, utan hundratals år..)

Det är med andra ord en hel del historiska människor/grupper världen över som har något att säga om detta specifika datum!
 
En del är övertygade. De spänderar sina sista slantar, de bunkrar upp med konserver och predikar om jordens undergång. Andra tror det är nonsens, att det är enbart konspirationer, och väldigt flummiga sånna!

Vad tror jag? ..jag vet faktsikt inte. Jag tror givetvis inte att jorden kommer att gå under, och som jag tyder det så säger varken mayaindianterna eller Nostradamus detta heller, men det är ju aningen hypat för att inte betyda något. Tycker jag! Många har även fått höra om detta datum då de besökt spåkvinnor, om att de skall hålla sig hos sin familj just detta datum osv.

Jag har själv varit hos en spåkvinna och får väl erkänna att hon prickade en och annan sak rätt då jag vart där. Det är väl också allmänt kännt att jag är lite flummig och gärna tror på sånt som inte går att bevisa eller som inte riktigt "make sense" i den riktiga världen. Jag tycker livet blir mer spännande så.

Nej, som sagt, jag tror inte världen kommer att gå under 2012-12-21, men jag tror och hoppas att Någonting kommer hända! Vad vet jag inte, men någon slags revulotionerande händelse hade ju vart SÅ spännanade och intressant att få uppleva! Till skillnad från år 2000 som så många var exalterade över så har ju detta datum faktsikt historien att backa upp med.

Vad hoppas jag? ...också svårt att säga, men fick jag välja helt fritt, typ som fred på jorden, vilket jag ju såklart skulle hoppas på, men ingenting ger mig minsta antydan till att detta skulle vara det, så skulle jag nog vilja säga att jag hoppas på att detta datum blir datumet då vi människor tar tillbaka makten från den lilla, lilla procent som har all makt idag! De rikaste av de rikaste människorna som styr världen med järnhandske endast och enbart på grund av den sifferkombo de har på kontot.

De stora pengagrisar vars enda syfte är att tjäna mer pengar, så pass mycket att de är beredda att döda för att få siffran på kontot att öka. Dessa hoppas jag skall genomskådas!

Varför ser jag minsta antydan till detta nu då? men inte fred på jorden?

Jag vet inte om det är mitt eget intresse för det hela som får mig att se detta, men min känsla är att det redan är på gång. En extrem revolution som reser sig mot diktatur, mot masskonsumtion, mot klimatförstörare, mot maktmissbrukare!

Så om jag fick önska och hoppas lika fritt som miss universum när hon önskar fred på jorden, då önskar jag mig revoultion mot maktmissbruk och att folket tillslut skall vinna över denna mäktiga grupp.

Det är lite för flummigt för att vara realistiskt, men som sagt, jag tycker livet blir mer spännanade om man vågar vara lite naiv och tro på nått.
 
Och faktiskt, så är det väl inte flummigare än att kristna tror på Jesus återkomst till jorden? :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0