Kroppskonst

Om det inte vore för att jag vart en fattiglapp de senaste åren, eller.. i hela mitt liv. Så hade jag förmodligen vart täckt av tattueringar vid detta laget. Så det kanske är tur trots allt? Inte för att jag har något emot att vara täckt av tattueringar men lite plats över tills jag blir äldre med nya ideer (verkar inte som att det går att göra streck över e:et här?) vill man ju ha!
 
Men nu var det längesedan senast och den jag gjorde då räknas knappt för den är så liten (texten jag har på armen) så jag tycker att det börjar bli dags. Det jag har i huvet just nu är:

1. fiskarnas stjärntecken. Velat göra länge, och visserligen är det trist då var och varannan människa ju skall tattuera in sitt stjärntecken, men nu råkar jag ju vara lite av ett astro-freak så därför tycker jag att det passar mig. Jag tänker mig en fisk på varje fot, en som simmar upp och en som simmar ner. Givetvis skall det vara i färg.

2. Hela ryggen! Här är jag inte helt säker på vad själva motivet skall vara, men att hela ryggen skall göras har jag vetat sedan jag gjorde min första och bestämde mig för att det skulle bli fler! :) Denna skall förmodligen vara i svartvit, mycket detaljer, kanske något abstrakt och känslan skall vara femenin.
 
3. Halva överarmen. Detta hoppas jag skall bli nästa som görs. Här vill jag ha samma tänk som ryggen, alltså inget konkret motiv utan mycket detaljer, feminint och helt i svart. Jag har en bild på en rygg som jag tycker är jääkligt snygg, lite i den stilen kan jag tänka mig min överarm med, se här:

Oh la la! Eller hur? :)
 
Min första tattuering är föresten en ganska rolig liten historia, kanske drar jag dem för er imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Asta

Jodå. Med den midjan å kroppen är det jätte fint. Senare i livet när det bullar ut å hänger... inte sååå snyggt kanske.
Jag vill oxå ha en massa taueringar.
Nåt som symboliserar er 4 barn, en sjuksköterskepinuppa, kanske Gotte å Baron, kanske en frustande oxå, kanske en text :)
Kram älsklingen.

Svar: Nä jag tänker också att det inte är så snyggt när figuren tappar form, just därför vill jag inte göra detta på ryggen utan på armen! :) På ryggen vet jag inte än. Dock! Så tycker jag inte det är så farligt att det inte är lika snyggt när man är lite äldre, jag gör den för att det är snyggt nu :) Vad menar du med "en frustande" ? :P Vilken text? :)
Eve

2012-07-17 @ 23:17:16
URL: http://pastasson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0