Regnet gjorde kaos med oss

Igår skulle jag och Tobbe åka till Göteborg för att slänga lite pengar i sjön. Jag hade planer för att shoppa huur mycket som helst, som om det inte vore en morgondag. Det började bra. Jag och Tobbe bestämde oss för att ta tåget vilket var en bra ide. (kan fortf. inte göra streck över e) tåget var fullt så det gick inte att köpa biljetter, vi hoppade på ändå och ingen biljettkontrollant kom, så vi åkte gratis! :) Gratis är gott även när man är inställd på att slösa!

Så vi gick till Nordstan och började shoppa. Jag köpte nya skor, ett linne, en tröja och en klänning. Tobbe en massa grejer han med, men vi var långt ifrån klara när plötsligt brandlarmet går igång. Jag och Tobbe är inne på H&M för Tobbe behöver ett vitt linne. En i personalen får panik och springer runt och skriker att alla måste UT!!! NUUUU!!! De andra i personalen är lugnare och försöker även lugna psykbryt-tjejen men hon lugnar sig inte. Alla får springa ut.
 
Vi kommer upp på ett öppet tak och det ÖS REGNAR som aldrig förr. Det är bara att springa ut. Personalen från H&M snattade butikens egna paraplyer så för dem var det inga problem att springa ute i regnet, det var tråkigare för alla oss andra.
 
Hur som helst, vi stod i en evighet och väntade nyfiket på var branden kunde befinna sig.
 
 
Efter ett tag drar vi. Tar tåget hem, senare än planerat och med mer pengar kvar än planerat, men men,tåget hem blev också gratis och det är väl inte varje dag man får vara med och utrymma en byggnad i brand? ..det visade sig dock när vi kom hem på Aftonbladet att det var regn och inte brand som orsakat det hela..
 
Det var inte såhär jag menade när jag sa att jag ville slänga mina pengar i sjön... Bild: Aftonbladet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0