All dem females.

Min storasyster och min lillasyster har börjat blogga! Kul! :) Därför blev såklart jag sugen på att slänga iväg ett inlägg nu. Men det är som vanligt med mig och min blogg, den uppdateras sällan, men då och då. Den får helt enkelt vara så, bara dumt att påstå att "denna gången skall jag börja på riktigt" Blir bara som en lam jojo bantning, fast i blogg-variant av det hela som känns som ett enda misslyckande.

Jag får helt enkelt vara stolt över en sjukt lyckad "då och då" blogg. Det är kul att titta tilbaka i arkivet så långt bak som 2008, önskar bara att jag inte bytat blogg så mycket förr i tiden, detta är nog min 3:e eller 4:e, hade vart roligare att ha alla inlägg samlade på samma sida.. Men men..


Nu har samtliga tjejer i familjen varsin blogg. Och alla lär slänga iväg många politiska inlägg.

Jag tycker det är rätt intressant, visst har vi pratat lite politik där hemma, kanske mer än i många andra familjer, men jag har aldrig upplevt riktigt att vi pratat Så mycket politik där hemma så att 4 av 4 barn blitt så väldigt intresserade och insatta i politik som vi faktiskt är allihop! :) Men jag vet inte om det har så mycket med det att göra som det faktum att både mamma och pappa alltid vart väldigt stolta Socialdemokrater, även om de inte pratat om de jämt och ständigt så har jag alltid vetat att båda är Sossar, och väldigt säkra på varför. Då har det blivit en självklarhet, i alla fall även för mig, inte att vara Socialdemokrat, men att vara något.

Sedan tror jag att det tillsammans med att vår familj älskar att argumentera har resulterat i att vi alla tycker att det är så kul med politik. För även om argumentationerna sällan handlat om politik utan om allt möjligt, så har det ändå gett en ganska bra grundträning i just argumentation som är bra att ha när man sen gillar politik! :)

Så när man är säker på att man har en politisk åsikt, och gillar att argumentera så faller det sig rätt naturligt att intresset växer.

Sedan vill jag nog faktsikt påstå att jag utbildat mig själv om politik, genom medier för det mesta. Även om mina värderingar självklart grundar sig i min uppfostran av mina föräldrar.


Hur som helst är jag tacksam till mina föräldrar och stolt över mig själv att jag fattat vikten av politisk insatthet.

Som jag sagt många gånger förr, så borde Politik vara Minst en 50p kurs i skolan och inte två lektioner i Samhällskunskapen. Med tanke på hur viktigt det är att rösta, och att alla över 18 får lov att göra det, så borde det vara en självklarhet. I min värld.


Två nya bloggerskor och jag! :)

och här hittar ni övriga tjejer i familjen Lodén i bloggvärlden:
Mamma "Asta": http://pastasson.blogspot.se/
Storasyster Emelie: http://systerysteremelie.blogspot.se/
Lillasyster Petronella: http://petronellaloden.blogspot.se/

Kommentarer
Postat av: Asta

Jag är väldigt väldigt stolt över dej. Det hoppas jag du vet.Puss

2012-05-08 @ 23:04:42
URL: http://pastasson.blogspot.se
Postat av: Anonym

Ha ha!! Det är lite roligt. I de flesta familjer pratar man om väder och vind vid sammankomster. I vår familj blir det alltid heta diskussioner och då håller vi ändå med varandra i mångt och mycket! Saknar dig gumman! Har ju fortfarande din födelsedagspresent! :) Puss!

2012-05-11 @ 19:08:09
Postat av: Emelie

Från Emelie förresten ;)

2012-05-11 @ 19:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0