Mamma!

Idag är det mors dag. Alla mammor i Sveriges egna speciella dag. Grattis mammor! Men framförallt grattis till min mamma!

Min mamma är en häftig mamma. Hon är ung, endast 43 år och ser inte en dag äldre ut. Hon har 4 stycken ungar som alla blivit kloka och trygga tack vare världens bästa mamma. Vår pappa var borta och jobbade 4 dagar i veckan då mamma fungerade som ensamstående. Tänk att vara det, ensamstående med 4 ungar? Men hon klarade av det hur bra som helst.

Min mamma har gett mig de värderingar jag har idag. Att alla människor är lika värda. Detta har hon jobbat hårt med ska ni veta. Allt från att hon läste barnböcker som handlade om homosexuella par som adopterade, till att jag fick en mörkhyad docka som fick heta Harobagabo efter vårt fadderbarn. Hon har pratat mycket med alla oss barn att inte döma andra och att vi som sagt; alla är lika mycket värda.

Detta bär jag med mig än idag.

Min mamma har alltid talat högt om vad hon tycker och alltid stått för sina åsikter. Där tror jag att jag är mest lik henne idag. Jag och alla mina andra 3 syskon. Snacka om lyckat? :)

En blogg har hon också. Väl läst av många trogna följare som inte kan vänta på att få läsa om vad hunden Märta hittat på, vad mamma har för åsikt kring den senaste politik debatten eller vilken mascara som är mest prisvärd.

Ni hittar henne här: http://pastasson.blogspot.se/ 



Grattis mamma på morsdag!

Så fort jag är tillräckligt mycket människa (ehh.. lite bakis idag..) så skall jag ta mig över med en lurvig liten present :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Asta

Finaste Lina.Puss/mor

2012-05-27 @ 22:53:26
URL: http://pastasson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0