Lite om allt möjligt :)

Inatt sov jag i 12 timmar!! Så skööönt! Vid 20:30 gick jag och la mig för en liten "power nap" och ja, det är väl lite sent för en power nap kanske, men jag äälskar ju mina nätter och det är bara på fredagar och lördagar som man kan få dedär nätterna, så då vill man ju passa på! Men när Tobbe väckte mig klockan 21 som jag bett honom att göra så gick det bara inte. JAg sov, och sov fram till klockan 9 imorse, SKÖÖNT!

I detta inlägg tänkte jag skriva lite korta tankar/åsikter om lite saker jag funderar på just nu.


Blondinbella - Viker ut sig!



Många är upprörda, och av de upprörda är samtliga (vågar jag påstå) kvinnor. Typiskt kvinnor. "Hon är fortfarande för snygg" sägs det. Hon ser ju perfekt ut, och bilden är tagen ur en bra vinkel! "så det så" Ändå är hon en av få med lite kött på benen och inga (vad jag vet) operationer eller "fillers" lite här och var i bloggvärlden där så många unga tjejer hänger.

Jag tycker att det är modigt och bra! Vad jag läst bland annat bland kommentarerna på hennes blogg så är det många unga tjejer som är tacksamma! Som säger att äntligen kan en normal kropp visas naken på ett omslag! Och detta är inte det enda som Blondinbella gjort för unga tjejers självförtroende. Hon har bland annat även visat upp sitt osminkade acnetäckta ansikte. Jag tycker hon är modig och om hon hjälper några unga tjejer med sina kampanjer så unnar jag henne pengarna hon tjänar på det!

Blondinbella är smart, har alla förutsättningar i världen, men väljer att lägga fokus på unga tjejer / kvinnors självkänsla av alla andra saker det finns att tjäna pengar på. Det tycker jag skall hyllas! :)


Datalagringsdirektivet - Riksdagsomröstning!



Från och med första maj så lagras allt vi tidigare gjort privat iprincip i ett stort lagar under minst ett halvår. Varenda sms, telefonsamtal från fasta och mobila nät även ip-telefoni, alla mail, all vår internetuppkoppling, osv. osv. ALLT sparas för att sedan kunna användas emot oss.

När detta gick i lås var tanken att det skulle användas vid brottsmisstanke där straffet var fängelse. Nu skall riskdagen rösta om det verkligen är nödvändigt. Måste det krävas fängelse straff? Ingen blir väl förvånad om detta sänks till ynka bötesbrott.

Det är vidrigt tycker jag! Och skrämmande! Att det inte stoppas?! Jag känner mig så maktlös och utnyttjad. Jag förstår inte hur detta kan ske öppet framför hela Svenska folket utan att vi protesterar?! Vem vill ha det såhär? Vad är det vi är så fruktansvärt rädda för? Varför ger vi upp vår rätt till privatliv och integritet för skydd mot skrämselproppaganda?

Jag får god lust till att fly till ett land där detta ännu inte är okej! Finns det?


Obama - Ja till enkönade äktenskap!



Precis som med Blondinbella, många upprörda! Men jag tror att många fler firar, och jag vill vara med - GRATTIS USA! Obama är det, enligt mig, bästa som hänt USA och jag hoppas att han vinner även nästa val! Han införde sjukvårdsreformen, han drar tillbaka militärstyrkor, och det senaste: han säger ja till homoäktenskap! Det är fantastiskt!

..och konstigt! När USA börjar fatta galoppen och går mer och mer åt vänsterpolitik och dessutom väljer en mörkhyad president, då röstar Sverige in Sverigedemokraterna i riksdagen och Moderaterna blir Sveriges ledande parti.

Givetvis skall homosexuella få gifta sig, det är för mig, och de flesta svenskar en självklarhet, och förhoppningsvis blir det så även i USA någon gång snart. Det tråkiga är ju att Obamas åsikt kring detta egentligen inte spelar någon roll. Varje delstat bestämmer själv vad som är okej och inte. Men kanske kan ett ja från presidenten öppna upp för lite fler öppensinnade delstater!


Löfven - Sossarnas räddning?



Som jag sagt förrut så kommer jag förmodligen aldrig mer att kalla mig själv för Sosse. Jag tycker Sossarna OCH Moderaterna har spelat ut sin roll i svensk politik och vi börde tänka lite mer som Demokratins hemland grekland, och bojkotta de stora maktpartierna och släppa in lite fräscha vindar, tankar och idéer - helst innan landet far åt helvete, vilket var Greklands miss..

Men självklart föredrar jag, och kommer alltid att göra, Sossarna framför Moderaterna! Och jag tror verkligen att Stefan är vår räddare här! Hur ska M kunna påstå att de kan något om jobb, att de kämpar för arbetarna när de dels har misslyckats så totalt på 1½ mandatperiod, och dels har en Metallarbetare, och fackman till motståndare?

Ha ha ha ha ha! Alltså jag skrattar inombords, jag kan riktigs se hur Fredrics fula hundnylle smälter ihop och rinner ner i någon gatubrunn för att aldrig mer skådas i svensk politik! WOHOO!

Hoppas verkligen att Stefan håller hela vägen och att vi får upp solidariteten i Sverige igen snart, det är väl en av de få sakerna vi svenskar kan hålla med varandra om att vi kan vara stolta över?


Det var allt för mig idag, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0