Frågor!

Jag blev utmanad av min köära mamma att svara på följande frågor, och sedan skall jag tydligen utmana 11 st också :S Det kan jag inte, för så många bloggerskor känner jag inte. Men här kommer svaret på frågorna.

♥ Vad har varit viktiga vägskäl för dej i livet?
Jobbigt att fråga nummer ett redan vart svår. Men jag vet inte om jag stått inför speciellt viktiga vägskäl. Eller så har jag det, fast jag ser det bara inte på det viset. Jag kan inte komma på ett enda!

♥ Nämn tre fördomar du vet om att du har?
Jag får ibland, när jag inte lyckas stoppa mig, (och jag har blivit bättre på det) fördommar mot alla människor som avslöjar sitt stjärntecken. Plötsligt tror jag att jag vet det mesta om dem redan.

Förut, i mina tonår, hade jag fördomar mot 90-talister, jag är ju alltså då 89:a och ett enstaka år från 90-talisterna, men jag kände att de var av ett helt annat slag. En annan generation. Tyckte att de var slarviga, curlade hemifrån, pratade allt för mycket om sex! haha! osv. Denna fördom har jag dock släppt helt, så var inte oroliga ;)

..Denna var också svår. Förmodligen har jag massor av fördomar, men jag har jobbat mycket med att inte ha det och tror jag lyckas ganska så bra ändå. Men en fördom, som jag knappt vill erkänna är en fördom utan bara ren fakta, är väl att de som röstar på moderaterna är antingen egoister eller idioter. Kort sagt.

♥ På vilka sätt lever du som du lär... och på vilka sätt gör du det inte?
Jag försöker leva som jag lär vad gäller att behandla folk så som jag själv vill bli behandlad. Jag försöker också vara poisitiv, tänka positivt, agera positivt, och förväntar mig positiva krafter från universum tillbaka. Flummigt va? :)

Var lever jag då inte som jag lär? Jag misslyckas väl med båda ovan nämnda då och då..

♥ Vad är du mest nöjd med vad det gäller ditt yttre?
Eh.. Jag skulle egentligen kunna säga att jag inte är super nöjd med något, tråkigt nog. Men jag är heller inte speciellt missnöjd med något, så det är ju skönt. Men jag är nöjd med mitt "braiga" pigment, gillar att vara brun. Och så gillar jag mina tattueringar, men de har jag ju adderat själv ;)

♥ Om du fick ligga med vem du ville... ett frikort helt enkelt... vem skulle det då vara. Välj en svensk och en utländsk.
Tänk att det finns inte i min värld att fundera på sånt när jag har min käraste Tobias! :) (och han läser inte ens min blogg så det är bara sant och inget fjäsk)

♥ Vem av samma kön attraherar dej mest?
Ingen ;P

♥ Vad retar du dej på mest med sittande regering?
Vad retar jag mig INTE på med sittande regering?

Nä men det är väl att de ger pengar till de som redan har i form av RUT och ROT som dessutom missbrukas t.ex. utomlands, där pengarna inte går till svensk arbetskraft eller till någon annan än just överklassare som har råd att ha "sommarstugan" på franska riviäran.

Det är även att de säljer ut sådant som Apoteket. Får väl en hel del pengar från det, och stadskassan ser bra ut, men hur smart drag var det? Sjuka människor kan inte få sin medicin i tid. Jag känner själv när jag går in på apotek idag att mitt förtroende är lika med 0. Får jag verkligen det jag behöver, eller får jag det dyraste? De dom tjänar mest på att kränga?

Retar mig även på att hela välfärden gått åt helvete.

Sedan kan ju listan bli lång som sagt. Vem kommer väl inte ihåg "FAS 3" tillexempel?

♥ Vad har sittande regering gjort bäst?
Eh.. Jaaa du...

Jag får väl erkänna att de lyckades ganska bra med... ehh....

Alltså det finns säkert någonting som de gjort bra.. men jag kommer inte på det.

♥ Beskriv dej som barn med fem ord?
Åh, kommer inte ihåg mig som barn.. Mellanbarn, Grubblare, blond, glad och söt ;P

♥ Beskriv dej som vuxen med fem ord?
Sambo, Politisk, Säljare, Hemlighetsfull, Känslig.

♥ Berätta om när du gjorde bort dej en gång?
Jaa.. Det var en svår fråga. Jag kommer itne på någon gång faktsikt. Inte för att det itne finns någon, finns säkert hundratals gånger, men jag kommer inte på det nu. Tråkigt nog. Kanske är det lite grann för att jag måste sticka iväg och köpa frukost nu? :) Men jag lovar att göra ett inlägg om när jag gjort bort mig om jag någon gång kommer på ett tillfälle!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0