ORKAR INTE!

Nej fy fan.
 
Nu är jag så jävla trött på denhär regeringen! Hur kunde Sverige vara så korkat att vi röstade in Moderaterna i ytterligare 4 år av misär?! Var den nya loggan så fin? Har Reinfeldht så söta ögon? HUR?

RUT-avdraget som Maud Olovsson "inte såg några gränser för" har nu blivit just det: Gränslöst. Skattepengar skall gå till att anställa en bartender hemma. På vilket vis är det viktigt? Och vem kommer göra det? Någon som vänder på slantarna? Knappast..

Meningen med att betala skatt är för att man gemensamt ska kunna finansiera allmän välfärd, och vad betyder då allmän välfärd? Jo att allmänhete, det vill säga Alla i samhället skall ta del av, och få en garanti för att ha vissa grundläggande rätigheter, så som sjukvård och utbildning.

En bartender hemma är selekiv välfärd, det vil säga något som endast vissa kommer att ta del av. Det är INTE därför jag betalar skatt!!!


Hur kan man prioritera på detta viset utan att det blir uppror? Varför är vi så jävla lama i Sverige?
 


..annat som denna regeringen sysslar med just nu är att avskaffa LAS (Lagen om anställningsskydd) för ungdomar under 23. Där arbetsgivaren ska kunna sparka sin anställda på kort tid utan att behöva ge något skäl.

VARFÖR GYNNAR DETTA MAJORITETEN?!

Svaret på den frågan är: Det gör det inte.

Visst behöver kanske ingen över 23 bry sig. Det går ju mer och mer åt det hållet i detta jävla landet, men det där är bara början ska Ni veta Era jävla passiva idioter.... okej förlåt nu ska jag lugna mig..
 
Men jag menar att det kommer inte sluta där. Tillslut är det Dina rättigheter som går åt helvete, och allt för att ditt liv var.. för lätt för att du ska orka bry dig? Jag vet inte. Men folk i Sverige verkar ju slutat tänka. Går på allt man ser och hör utan att ha de minsta granskande tankarna i hjärnan.

Jag blir fan besviken.

FUCK YOU SVERIGE, OM NI RÖSTAR IN MODERATERNA EN GÅNG TILL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0