Partiledardebatten

Igår var det partiledardebatt i 2:an. Samtliga partiledare var på plats, samt Åsa Romson som Miljöpartiets kvinnliga språkrör. Men samtidigt, klockan 20:00, började också Solsidan! Eftersom jag har större intresse av debatten än Tobbe, men ändå är sjuk och kan se den på play imorgon (idag) så kollade vi på Solsidan. Det var ett ganska tråkigt avsnitt på en högt överskattad serie tycker jag...

Hur som helst, i reklamen och direkt efter så zappade vi över till 2:an och de var om möjligt ännu  råkigare?! Politiksa debatter, utrfrågningar och intervjuer blir bara tråkigare och tråkigare! Dels så svarar de aldrig rakt på en enda fråga som de får, VARFÖR?! Har de helt enkelt inte svar på några frågor eller tävlar de blocken imellan på vem som är mest mediatränad och kan smita från frågor flest gånger?
 
Sen känns det hela väldigt mycket som att de är där för sin egen fåfängas skull. Inte en gång känner man sig inbjuden i debatten, som att de pratar med oss väljare, utan de står där och näbbas med varandra som småungar i en sandlåda. Tröttsamt!

Att man dessutom inte vet vad man kan lita på, för de slänger sig med faktafel och rena lögner gång på gång gör det hela bara än mer ointressant.

Tråkigt att detta är vad politik har blivit. Teater och skådespel med lögner och idioti, gnäll och skäll.
 
Inte mycket vettigt kom ur debatten men måste jag välja så tycker jag nog att Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt skötte sig bäst.

Var det någon mer som såg debatten? Vad tyckte Ni?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0