..och så var det dehär med jobb..

Jag funderar en del på livet nu för tiden. Kanske som en "hand-i-hand" grej med åldersfunderingarna jag hade i tidigare inlägget. Alltså typ, när ska man skaffa barn? Gifta sig? Vart vill man bo? Hur? Vad vill jag jobba med? Varför? Och så vidare. Som sagt, beror detta säkerligen på att jag är 23 och det börjar bli dags att ta tag i sånna frågor nu..
 
Men när det kommer till jobb då. Det känns ju som den mest aktuella frågan i alla fall för mig.
 
Jag funderar ofta på jobb, vad jag vill göra för att få mat på mitt bord. Jag vet ju sedan länge att jag vill inte plugga. Tyvärr är det ganska svårt idag att få bra jobb utan att plugga, men inte omöjligt. Jag skulle kunna tänka mig att ta lite kurser i och för sig, men inte plugga 3-5 år till ett yrke.
 
Det jobbiga är att jag älskar reklam, marknadsföring och den typen av grejer, samtidigt som det går rakt emot mina moraliska känsor då jag hatar att utsättas för reklam, jag hatar att vi människor konsumerar så otroligt mycket och att det har blivit lite av "meningen med livet" att konsumera. Jag vill helt enkelt inte bidra till detta, men samtidigt så intresserar jag mig så mycket för det och... ja där någonstans så blir det bara jobbigt att fortsätta tänka på.
 
Så jobbar jag som säljare. Säljare av just marknadsföring. Och som jag tidigare sagt om detta är att jag för en gångs skull hamnat på ett säljarjobb där jag mår bra av att skicka en order. Det känns som en win/win affär och så har det inte alltid varit på mina säljarjobb. Dessutom har man inte råd att vara kräsen med sina jobb som ung i Sverige idag. Har du ett fast jobb släpper du inte det i första taget och då kan moralen hamna i kläm tyvärr.
 
Jag får fundera på detta lite till. Kanske ska man först bestämma sig för vart man vill bo, och sedfan får utbudet där ifrån visa vägen lite? .
 
Och där går funderingarna: Göteborg, Malmö, Norge ?
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu är det ju inte vad du vill... men annars skulle jag rekommenderat Media & kommunikationsvetenskapliga programmet i Jönköping. En fantastisk stad och ett program som inte passade mig trots allt, men som jag tror att du verkligen skulle gilla om du gav det en chans. O det är en fantastisk stad! :)

2012-09-11 @ 11:31:28
Postat av: mamma

Men!!!!! Jag vill ha dej nära ju. Kram

2012-09-13 @ 23:57:52
URL: http://pastasson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0