Tyska män

Jag är så himla dålig på historia, när vilka krig utspelade sig, vad tidigare kungar hette osv. osv. Synd ändå för det är ju såklart intressant och jag skulle säkert känna mig rikare om jag visste. Klokare.

Hur som, en grej som är rätt sjuk, efter att jag kollat upp det, som jag aldrig tidigare vetat är att Einstein och Hitler levde under samma tid. (Ja det kanske är ren allmänbildning och något man borde veta, men jag visste inte..) Två Tyskar, båda två världskända men för helt olika anledningar.

Hitler, en galen massmördare och Einstein, en otroligt klok tänkare. Einstein dog 10 år efter att andra världskriget, skapat av Hitler, tog slut. Jag hittade en bild med ett citat av Einstein ang. andravärldskriget som jag tycker verkar så klokt, men ändå skrämmande, eftersom det förmodligen är sant..



Det är om vi inte lyckas förhindra ytterligare världskrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0