"Äcklad varje dag jag vill dra här ifrån"

Jag vill spy!! Visserligen har jag precis tryckt i mig en semla på typ 1 minut och har en till väntades på ett fat bredvid mig men det är inte därför jag är spyfärdig. Jag är spyfärdig för att äckliga giriga människor förpestar världen och det finns ingeting jag kan göra åt det!!



Läste i Metro här om dagen om Nordeas VD:s nya lön. En lönehöjning med 6 tusen spänn... om DAGEN!! Han tjänar nu inte mindre än 46.500 spänn OM DAGEN!!!! Vidrigt, jag spyr!!



Han gör alltså mer pengar på en dag än vad en vanlig arbetare gör på en månad och detta redan innan löneökningen på 6 tusen spänn per dag.



Förmodligen en av alla äckliga, giriga män som tycker vi betalar för mycket skatt i Sverige. Som röstar på Moderaterna för att få skattelättnader så han får behålla de pengar han slitit så hårt för.

Förstår inte hur man kan försvara något sånt? 



Varje år presenterar LO sin rapport som de kallar "Maktelitens inkomster" där det presenterades att år 2011 så tjänade 200 av de utvalda ur makteliten i snit SJUTTON GÅNGER högre lön än en industriarbetare.



Som om inte det vore nog. För VD:ar på de största Svenska bolagen är snittlönen 46 gånger högre än vad en industriarbetare tjänar. 46!!!!!!!



Det är svårt att greppa hur mycket pengar detta är, men min känsla när jag läste detta i tidningen var bara att jag mår illa, och jag vill inte vara en del av ett samhälle, ett land eller en värld där orättvisan är så extrem som den är på planeten jorden.



Jag hoppas, innerligt, att en annan  värld är möjlig. Men jag vill att det ska hända nu. Det måste börja nu.


Bilder: Olika sidor jag gillar på Facebook! :)

 

Kommentarer
Postat av: mamma

Å fina unge. Jag älskar när du är så där eldig å arg och visst är det horribelt. Världen är upp å ner.
Men förr el senare tar andra värden över. Om människor tror och vill att det ska ske.
Älskar dej.

2013-02-20 @ 18:48:42
URL: http://pastasson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0