I Love Internet

Sicken tabbe de gjorde ändå, maktens män. När de gav oss Internet! :) Inte hade de för en sekund kunnat räkna ut att vi skulle närverka som vi gör idag. Med människor över hela världen. Njae, hade de förutsett facebook så hade de nog inte släppt flugan lös!

Men nu känner jag att det är dags! Varje dag, eller i alla fall varje vecka får man reda på ny information om korruption i världen. Såg en trailer om en dokumentär om hur psykmediciner säljs (i detta fallet i USA) till barn och ungdomar utan ett enda bevisat fall av effekt för hundratals dollar per person och månad.

Medicin. En produkt som för de som säljer den inte är hjälp mot sjukdomar utan pengar i pillerform. Män som tjänar multum på andra människors missär. Miljarder och åter miljarder går till tillverkarna medan de sjuka och desperata får betala med hus och hem.

Vi har fått Internet i vår hand, vi människor av folket världen över. Vi borde kliva ur vårt förlamade tillstånd, nätverka, gruppera och revolutionera. Störta de fåtal människor som styr resten av oss med ena handen medans de räknar sina sedlar med andra. De som lever på jordens resurser som om de aldrig skulle ta slut.

Jag kommer inte ihåg vad dokumentären till trailern hette, men jag ska kolla på den och sen återkommer jag förmodligen med ett inlägg om denna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0