Who run the world? Girls!



Idag på Internationella Kvinnodagen så postar jag Beyonces fetaste låt: Run The Wolrd.

alla borde lyssna för den är het!

Men tyvärr är det ju inte sant att det är kvinnor som styr världen. Men det är en kampsång som heter duga!


Who are we? What do we run? We run the world!
 


Och så en annan fet kvinnokamplåt med Syster Sol (ft Etzia, Cleo, Serengeti, Hanouneh, Miss Relli, Frida & Leia)

Arga tjejer trötta på män som inte kan acceptera kvinnors lika värde,

En vers ur låten:

Det finns bad minds som gör allt för att skugga mitt liv,
smutsa ner och sprida negativitet är deras enda tidsfördriv.
För det man aldrig kan få är det enklast att hata,
du gömmer din ångest bakom skiten du pratar,
men jag vet att svetten rinner när du närmar dig min gata,
du drömmer mardrömmar om min vagina; den pratar, (hahahaha!!)

Blir rädd när du möter en sann amazon,

pissar ner dig när vi kontrollerar vår mikrofon,
du börjar ångra att du rörde dig för långt hemifrån,
vi sänker nivån på ditt testosteron.

Vet inte hur du ska hantera mig,

verkar nojig att jag kommer och kastrera dig,
du börjar fatta att du itne är så stor,
du är mindre än du tror,

så spring, spring, spring hem till mor!



Jag läste en undersökning som Metro gjort idag, dagen till ära, där man frågat män och kvinnor om Sverige är jämlikt. Föga förvånande så svarade över hälften av männen ja. Och jag blir så jävla proviserad, vilka fan är dem att påstå att Sverige är jämlikt?! Det är det inte!!

Detta är inte en fråga man har en åsikt om. Som "Borde vi ha högre skatt i Sverige?" eller "Är glass gott?" Detta är en fråga som bara har ett svar och det är grundat på fakta. Svaret på frågan är Nej - Sverige är inte ett jämlikt land.

Mer jämlikt än andra länder, mycket möjligt, men jämkligt? Nej.

Och det är väl jävligt typiskt att man som kvinna ska behöva nöja sig med att vi är "ett av världens mest jämlikaste länder".

Idag ökar klyftorna mellan män och kvinnor igen. Detta sedan Moderaterna tog över makten. Regeringen vars f.d. jämlikhetsminister inte ens kallar sig för feminist.

De män som inte är feminister, som inte vill sträva mot ett jämlikare land, är fega, konservativa idioter. Hela världen tjänar på ett jämlikt samhälle där kvinnor och män behandlas och värderas lika. De män som inte tål lite konkurrens av kvinnor, som gnäller över att vi har en egen dag i almanackan för att fira och uppmärksamma oss och de orättvisor vi utsättsför mer eller mindre runt om i världen, varje sekund av vårt liv, 

de män som svarar Ja på frågan om Sverige är ett jämlikt land...

Ni män är i min värld inte värda någonting allls.Inte på grund av att ni är män, utan på grund av att Ni är obildade idioter som förpestar världen. Ni kan gå och lägga er under den sten ni förmodligen bott under under hela ert liv. 

(Och Ni ca 40% av kvinnorna i undersökningen som svarade ja på samma fråga, alltså what? öppna era ögon för fan.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0