EU-valet 2014

Den 25 maj är det dags för EU-val igen i Sverige och SVT håller nu på söndag en partiledardebatt ang. detta. Jag röstade förra EU-valet på Piratpartiet och med 7,2% av rösterna fick dom också 2 mandat i EU parlamentet. Väldigt roligt såklart och viktigt eftersom att dom jobbar med oerhört aktuella frågor med tanke på hur spionage, avlyssning med mera blir allt vanligare runt om i världen. 

Jag hade såklart tyckt det var väldigt intressant att lyssna på vad Piratpartiet gjort med sina två mandat den senaste mandatperioden och är också väldigt nyfiken på vad dom tänker göra om de får fortsatt förtroende med den kommande, men konstigt nog väljer SVT att inte bjuda in Piratpartiet till debatten. Detta tycker jag är jävligt underligt med tanke på att hundratusentals svenskar uppenbarligen finner intresse i detta partiet och dem som sagt sitter i EU parlamentet idag.

Samtidigt som Piratpartiet inte får en inbjudan får där emot Sverigedemokraterna en inbjudan och får där med lov att fiska röster i TV för kommande val. Detta trots att dom har 0 mandat i EU och alltså inte haft möjlighet att påverka då de inte fått förtroendet från svenska folket.

Hur fan kommer detta sig undrar jag nu, och funderar nu på vad fan jag betalar min radio- och TV licens för??

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0