Johanna - min inspirationskälla.

Älskar just nu for the boys med The Cardigans, en helt okej låt, jag gillar det.

Johanna, (som är världens bästa) har ju bestämt sig för att gå ner i vikt
och har slutat äta chips, dricka läsk och andra onödigheter alla dagar utom fredag då hon får mysa med vad hon vill framför sitt älskade idol och lördagar då hon helt enkelt måste dricka cider, för att jag hade inte klarat mig utan henne på helgerna!

Detta låter simpelt men det är det absolut inte.
Johanna är hur duktig som helst som klarar detta och alla som någon gång haft ett beroende eller har det borde förstå hur svårt det är.

Men det är inte bara att bli av med ett beroende som är svårt,
det är att ge sig fan på en förändring. Att ändra på en vana. Det är sjukt svårt, och när jag tänker efter så har jag aldrig provat. Jag har tänkt tanken "detta borde jag sluta med." "Jag kanske ska dra ner på detta.." men aldrig tillåtit mig själv att spinna vidare på tanken tillräckligt långt för att ta tag i saken.

Därför är Johanna bäst och därför beundrar jag henne
och därför har jag bestämt mig för att nu är det fan på tiden att jag gör någonting åt mig själv också. Det finns mycket med mig som bör förändras, mycket. En del någorlunda oviktiga saker (och säkert någorlunda lätta att ändra på) och en del lite viktigare saker.

Nu tänker jag också bestämma mig för någonting och genomföra det.
Och jag tänker börja med en sak som för mig är svårt, men nödvändigt. Jag tänker ta tag i min sömn. Jag ska sova 8 timmar (eller så nära som möjligt med max plus/minus typ en kvart) varje natt. Varken mer eller mindre. Det funkar inte att sova tre timmar per natt några nätter i rad och sen jobba och festa på det. Jag behöver min sömn.

Jag har klarat mig nu i 2 nätter (fast jag har fuskat lite, men ska försöka sluta med det.) och hoppas på att märka ett resultat både i mitt trötta ansikte (som typ mina mörka ringar under ögonen) och mitt trötta huvud och kropp.

Så ja, när jag väl får rullning på dessa 8 timmarna per nat
t kan jag ju dessutom börja se till att försöka somna under mer rimliga tider (alltså inte mellan 3 och 6 på natten/morgonen, utan kanske senast 1-2.)

Och när jag dessutom fått koll på detta så har jag ett nytt mål.
Jag ska äta frukost + middag varje dag! Men det kommer jag inte kunna fixa nu, vet att om jag tar på mig för mycket så kommer jag inte tro på en förändring och då kommer jag ge upp, redan efter max två dagar.. Om ens det..

Och sen efter deeeet, då har jag en del saker att ta tag i kan man säga,
andra grejer att ändra på. Men det mina vänner, är mina egna personliga bekymmer som jag inte delar med mig av i denhär bloggen ;) Fundera på det ni.







Jag håller distans, för jag vill inte ge något en chans, som kanske inte ens fanns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0